Russia Today stuudio Moskvas

Trahv tõe eest: RT-le määrati hiigeltrahv

65
(Uuendatud 11:11 27.07.2019)
Briti meediaregulaator Ofcom süüdistas Venemaa meediakanalit RT ringhäälingureeglite rikkumises ja määras talle 200 000 naela suuruse trahvi.

TALLINN, 25. juuli — Sputnik. Venemaale kuuluva RIA Rossia Segodnja ja telekanali RT peatoimetaja Margarita Simonjan nimetas määratud trahvisummat oma Telegram-kanalis avaldatud kommentaaris "hiiglaslikuks", palju suuremaks kui teistele meediakanalitele määratud trahvid näiteks etnilise vaenu ja vägivallale õhutamise eest. 

"Putinil on õigus": Briti meedia nimetas oma lüüasaamise süüdlase >>

Simonjan täpsustas trahvi määramise põhjust RT-le: Trahv määrati esiteks selle eest, et materjalis Haridusministeeriumi poolt Lvivis SS-diviisi "Galicia" auks korraldatud laste joonistustevõistluse kohta ei olnud RT-ajakirjanikud lisanud "alternatiivseid seisukohti" ehk äraseletatult Ukraina ametivõimude arvamusi.

Teiseks, telekanal on edastanud Venemaa kaitseministeeriumi avaldusi Süüria kohta, lisamata sinna kommentaari stiilis " kahtlane informatsioon ". Kolmas rikkumine oli see, et saatejuht katkestas USA endise Süüria suursaadiku jutu. 

Главный редактор телеканала RT и МИА Россия сегодня Маргарита Симоньян
© Sputnik / Владимир Трефилов
RIA Rossia Segodnja ja RT peatoimetaja Margarita Simonjan

RIA Novosti sõnul süüdistab Briti meediaregulaator Ofcom RT-d selles, et ta "ei suutnud säilitada nõuetekohast erapooletust" mitmes oma programmis. RT on aga jätkuvalt seisukohal, et järgib järjekindlalt Ofcomi ringhäälingukoodeksi nõudeid ning ega "erine sooritatud rikkumiste arvu poolest teistest ringhäälinguorganisatsioonidest". 

RT-ga seotud vaidluse kohtuistungid peaksid toimuma enne aasta lõppu. Sellele vaatamata määras Ofcom RT-le trahvi kohtuotsust ära ootamata. RT väljendas rahulolematust, märkides, et 200 tuhande naela suurune trahv ületab oluliselt teistele meediaorganisatsioonidele analoogsete rikkumiste eest määratud karistusi. Enne seda oli suurim trahv "ebapiisava erapooletuse" eest 30 tuhat naela.

Trahv määrati viie nädala pärast edastatud saadetes olnud rikkumiste eest islami kanalile 24.

Venemaa välisministeerium nimetas oma kommentaaris Ofcomi otsust otseseks tsensuuriks.

Diplomaadid märkisid, et trahv määrati ilma kohtulahendit ära ootamata, kusjuures trahvisumma ületab trahve mis on määratud vihkamise ja vägivalla õhutamise eest teistele meediaettevõtetele. Lisaks ei pööra Briti regulaator mingil põhjusel tähelepanu kohaliku meedia poolt süstemaatiliselt edastatavatele võltsuudistele.

Euroopa ajakirjanike föderatsioon: Eesti ajakirjandusvabadus on ohus >>

Venemaa välisministeerium teatas, et jälgib tähelepanelikult olukorra arengut ja hoiatas, et Venemaal töötav Briti meedia peaks olema valmis vastumeetmeteks.

Sputnik Eesti on varem kirjutanud, et Moskva arvates on Suurbritannia ja mõnede teiste lääneriikide ametivõimude RT ja Sputniku vastu suunatud tegevuse eesmärgiks suruda Venemaa meedia välja Lääne teabeväljast.

65
Teema:
Meedialahingud (235)
Samal teemal
Venemaa andis hinnangu Sputnik Lietuva peatoimetaja riigist väljasaatmisele
Sõnavabadus Eesti moodi
Skandaal Postimehes: tellitud "sõnavabadus"
Venemaal algasid "repressioonid altpoolt": sõnavabadus on ohus