Boeing 737 MAX 8

Venemaa sulges oma õhuruumi Boeing 737 Max lennukitele

55
(Uuendatud 16:04 14.03.2019)
Venemaa sulges oma õhuruumi Boeing 737 Maxi lendudele, ütles Riikliku lennuliikluse agentuuri "Rosaviatsija" tegevjuht Alexander Neradko.

TALLINN, 14. märts – Sputnik. 'Rosaviatsija saatis teate (NOTAM), et Venemaa Föderatsiooni õhuruumis on Boeingi antud mudelile lennud erikorralduse saabumiseni keelatud, vahendab RIA Novosti.

Eile ega üleeile seda tüüpi lennukid Venemaa territooriumi kohal ei lennanud.

Me jälgime olukorda. Nii, et kodanikud võivad olla rahulikud," ütles ta ajakirjanikele.

Ametkonna juhataja lisas, et otsus keelu tühistamise kohta tehakse pärast direktiivide ja teadete analüüsimist, mida oodatakse USA valitsuselt ja firmalt Boeing.

Teisipäeval peatas Boeing 737 Max kasutamise ka lennufirma S7, kelle lennukipargis, on kaks vastavat mudelit.

Boeing 737 Max 8-ga toimunud õnnetused

Ethiopian Airlinesi Boeing 737 Max 8 lennuk, mille pardal oli 157 inimest, kukkus 10. märtsi hommikul alla Etioopia linna Debre Zeyit lähedal.

Hukkunute hulgas on 35 riigi elanikke.

Lennufirma peadirektori sõnul kaebasid piloodid enne tragöödiat "lennuki juhitavuse" probleemide üle.

See on viie kuu jooksul juba teine õnnetus Max 8-ga: Eelmise aasta oktoobris hukkus Indoneesia Lion Air õhulaev. Suma sai 189 inimest.

Pärast viimast tragöödiat on mõned riigid, nagu USA, Kanada, Hiina, Austria, Prantsusmaa, Itaalia ja Šveits, Gruusia, Mehhiko, India, Jaapan ja Venemaa lennud selle Boeingu mudeliga keelanud.

Nagu Sputnik Eesti juba kirjutas, sai Indoneesia lennuõnnetuse uurimise tulemusena juba 29. Oktoobril 2018 selgeks, et Boeing 737 Max lennukid võivad oma nina automaatselt alla suunata olukorras, kus arvuti otsustab õhkkiiruse indikaatori ekslike näitude põhjal, et lennuki hoog ei ole enam õhuspüsimiseks piisav ja püüab pikeerimise abil sõidukit kiirendada, teatas anonüümsust palunud "infolekitaja" agentuurile Bloomberg. 

Пилот в кабине самолета Boeing 737 MAX 8 авиакомпании S7 (Сибирь) на перроне аэропорта Толмачево в Новосибирске. Авиакомпания S7 Airlines получила первый в России самолет такого типа.
© Sputnik / Александр Кряжев
Boeing 737 MAX S-8 piloodikabiin

Allikas teatel selgitab pilootidele koostatud hoiatus, kuidas probleemi ilmnemisel käituda. Vene lennukompaniis S7-s, mille sõidukiparki kuulub samuti Boeing 737 Max, öeldi, et neile pole instruktsioonid veel saabunud.

Ka The Wall Street Journal teatas USA lennuameti (FAA) allikatele ja Indoneesia Lion Airil lennuõnnetuse uurimisega seotud ekspertidele viidates, et neis lennukites on funktsioon, mis püüab õhulaeva "läbivajumist" vältida. Selleks suunatakse laineri nina automaatselt, sest arvuti otsustab õhkkiiruse mõõdiku ekslike näitude põhjal, et lennuki kiirusest ei piisa enam õhuspüsimiseks ja süsteem püüab lennukit allasuunamise abil kiirendada. 

Самолет Boeing 737 MAX 8 авиакомпании S7 (Сибирь) на перроне аэропорта Толмачево в Новосибирске. Авиакомпания S7 Airlines получила первый в России самолет такого типа.
© Sputnik / Александр Кряжев
S7 Airlines Boeing 737 MAX 8

Hädaolukorras ei suuda lendurid sellisel juhul Boeingut ka käsitsi horisontaalasendisse tagasi tuua, mistõttu lennuk pikeerides vastu maad sööstab.

Boeing hoiatab piloote oma mudel 737 vastu maad sööstmise ohu eest >>

Ajalehe poolt intervjueeritud piloodid kinnitasid, et ettevõte ei informeerinud neid sellise funktsiooni olemasolust.

Indoneesia lennuõnnetuse uurimisega seotud eksperdid märkisid samuti, et 737 juhtimise õppematerjalides puudub teave sellise programmi kohta. FAA esindaja märkis, et Boeing ei rääkinud niisugusest omadusest ei läbirääkimistel regulaatorite ega turuesindajatega.

55
Tagid:
lennufirma, lennukatastroof, katastroof, Boeing 737
Samal teemal
Wall Street Journal: Boeing varjab lennufirmade eest infot 737 ohtlikkusest