Peterburgis lasti vette maailma kõige võimsam aatomijäämurdja Arktika.

Peterburgis lasti vette maailma kõige võimsam aatomijäämurdja "Arktika"

71
(Uuendatud 12:58 17.06.2016)
Uued laevad tagavad laevateid, mida mööda veetakse süsivesiniktoorainet Jamali ja Gõdanski poolsaarelt ning Kara mere mandrilavalt Aasia ja Vaikse ookeani regiooni riikidesse.

TALLINN, 16. juuni — Sputnik. Sankt Peterburgis, Balti laevatehases lasti vette maailma kõige võimsam aatomijäämurdja "Arktika", teatab RIA Novosti korrespondent sündmuskohalt.

Seega läbisid konstruktorid ühe tähtsama etapi laeva ehitusel. "Arktikast" saab projekti 22220 esiklaev aatomijäämurdjate grupis, mis on vajalikud Arktika hõlvamiseks ja Venemaa kohaloleku kindlustamiseks selles piirkonnas.

Kõigepealt viis Nikolo-Bagojavlinski merekoguduse õpetaja läbi jäämurdja õnnistamise tseremoonia.

Seejärel purustas Venemaa Föderatsiooninõukogu spiiker Valentina Matvijenko laevaehitajate iidse traditsiooni kohaselt pudeli šampust vastu tuumalaeva keret.

Lõpetuseks lõikasid tehase töölised läbi laeva ellingutel hoidva kinnise.

"Raske on meie teadlaste, konstruktorite ja laevaehitajate saavutust ülehinnata. Me tunneme uhkust oma kodumaa ja inimeste üle, kes sellise laeva ehitasid," ütles Matvijenko ja rõhutas, et Venemaa on ainuke riik, kellel on oma aatomijäämurdjate laevastik, mis võimaldab Arktika projekte aktiivselt viia ellu.

"Me oleme selle väärtusliku regiooni hõlvamisel jõudnud kvalitatiivselt uuele tasemele," rõhutas ta. "Seitse jalga sulle kiilu alla, suur "Arktika!" lisas föderatsiooninõukogu spiiker.

Presidendi esindaja Loode Föderaalringkonnas Vladimir Bulavin märkis omakorda, et vaatamata keerulisele majanduslikule olukorrale ehitab Venemaa uusi laevu. "Kui soovite, on see meiepoolne vastus kaasaja ohtudele ja väljakutsetele" ütles Bulavin.

Riigiettevõtte "Rosatom" direktor Sergei Kirijenko nimetas uue jäämurdja vettelaskmist Balti laevatehase konstruktorite ja kollektiivi suureks võiduks. Kirijenko sõnul avab "Arktika" "põhimõtteliselt uued võimalused ka meie riigi kaitsevõimes ja majanduslike ülesannete täitmisel".

Jäämurdja "Akrtika" ehitamist alustati 2013. aasta novembris. Laeva pikkus on 173,3, laius 34 meetrit, veeväljasurve 33,5 tuhat tonni, meeskonna suurus 75 inimest. Jäämurdjal on kahereaktoriline jõuallikas, mille peamiseks aurugeneraatoriks on RITM-200 tüüpi reaktorseadeldis võimsusega 175 MW. Laeva valmimise tähtaeg on 2017. aasta detsember.

Projekti 22220 laevad võivad laevakaravane juhtida arktilistes ilmastikuoludes ja murda kuni kolme meetri paksust jääd. Uued laevad tagavad laevateid, mida mööda veetakse süsivesiniktoorainet Jamali ja Gõdanski poolsaarelt ning Kara mere mandrilavalt Aasia ja Vaikse ookeani regiooni riikidesse. Kahesüviseline konstruktsioon võimaldab kasutada laeva nii arktilistes vetes kui ka polaarjõgede suudmealadel.

Föderaalse riikliku unitaarettevõttega "Atomflot" sõlmitud lepingu alusel ehitab Balti laevatehas projekti 22220 raames kolm aatomijäämurdjat. Möödunud aasta 26. mail alustati selle projekti esimese seeriaviisilise jäämurdja "Sibir" ehitust. Käesoleva aasta sügisel planeeritakse alustada teise aatomilaeva "Ural" ehitust.

© Ruptly
Peterburgis lasti vette maailma kõige võimsam aatomijäämurdja "Arktika".

 

71
Teema:
Arktika (23)