Reisilennuk Boeing 737-800 purunes Doni-äärse Rostovi lennuväljal 19. märtsil kell 3.24.

Meedia: Venemaa lennunduskomitee kohustas korraldama lennukipilootidele teisele ringile mineku ümberõppe

8
Kõik Venemaa Boeing 737 tüüpi reisilennukite piloodid hakkavad õppima seda tüüpi lennukitega toimunud lennukatastroofide materjale, samuti harjutama trenažööridel katkestatud maandumisprotseduuri järgselt teisele ringile minekut, kirjutab "Kommersant".

TALLINN, 8. aprill — Sputnik. Venemaa lennunduskomitee (Rosaviatsija) esimehe asetäitja Oleg Stortševoi andis kõikidele Venemaa lennuettevõtete juhtidele korralduse hinnata kõikide neile alluvate Boeing 737 tüüpi reisilennukite pilootide kutsesobivust ja korraldada neile täiendõpe, teatab RIA Novosti viidates ajalehele "Kommersant".

Väljaandele teadaolevalt uurivad piloodid esmajoones kahe hiljuti Boeing 737-ga toimunud lennukatastroofi asjaolusid, mis leidsid aset Kaasanis ja Doni-äärses Rostovis vastavalt aastatel 2013 ja 2016. "Pärast "teoreetilise" kursuse läbimist peavad kõik Venemaa Boeing 737 piloodid täiendavalt (sellised treeningud toimuvad kaks korda aastas nagunii) trenažööril harjutama maandumise katkestamise järgselt teisele ringile minekut "käsitsi, erinevatel kõrgustel", teatab väljaanne.

Peatähelepanu pööratakse pilootide tegevusele lennumasina juhtimisel niinimetatud pikikanalis kõrgusel, rõhutab ajaleht.

Lennuettevõtete instruktorid kontrollivad samuti meeskonnaliikmete oskusi lennukit "keerulisest asendist õhuruumis" välja tuua. Stortševoi arvates tuleb pilootide regulaarsete treeningute programmi lülitada ka käitumine kriitilistes olukordades.

Reisilennuk Boeing 737-800, mis sooritas reisi FZ981 Dubaist, purunes Doni-äärse Rostovi lennuväljal 19. märtsil kell 3.24. Lennuk kukkus rasketes ilmatingimustes maandumisel vastu maapinda maandumisrajast vasakul. Lennuki pardal oli 62 inimest, 55 reisijat ja seitse meeskonnaliiget, kõik nad hukkusid. Uurimiskomitee uurib katastroofi põhjusena kolme peamist versiooni: tehniline rike, rasked ilmastikutingimused ja meeskonna juhtimisviga. Meedia andmetel lülitas komandör lennuki tõusul autopiloodi välja, misjärel lennuk hakkas järsult kõrgust kaotama ja purunes kukkumisest vastu maapinda.

Lennuettevõtte "Tatarstan" lennuk purunes maandumisel Kaasani lennuväljale 17. novembril 2013. aastal. Hukkusid kõik 50 lennuki pardal olnud inimest (kuus meeskonnaliiget ja 44 reisijat). Rahvusvaheline lennunduskomitee teatas, et lennuk purunes meeskonna ohufaktorite tuvastamise alase süsteemse ebapiisava ettevalmistuse tõttu.

 

 

8