Reisilennuk Boeing 737-800, mis oli teel Dubaist, kukkus alla Doni-äärse Rostovi lennuväljal 19. märtsil kell 03.42.

Rostovis Boeing'uga toimunud lennuõnnetuse võis põhjustada konflikt pilootide vahel

15
Meeskond ei arvestanud Boeing'i käitumise eripäradega üleminekul maandumisrežiimilt tõusurežiimile, arvavad eksperdid. Selle tagajärjel lennuk, selle asemel, et sujuvalt kõrgust võtta, sööstis kõrgustesse nagu hävitaja. Seejärel läksid piloodid omavahel vaidlema, kirjutab "Kommersant".

TALLINN, 28. märts — Sputnik. Lennuettevõttele Flydubai lennukiga Boeing 737 Rostovis Doni äärses toimunud lennukatastroofi põhjuseks võis olla pilootide vahel lennuki kabiinis tekkinud vaidlus, teatab "Kommersant" viitega uurimisele lähedal seisvale allikale, teatas RIA Novosti.

Nagu kirjutab ajaleht, dešifreerisid eksperdid lennuki pardasalvestiste parameetrilised ja kõneeristused. Selle tulemusena õnnestus toimunu tehiolud välja selgitada.
Selgus, et teisele maandumiskatsele otsustasid piloodid minna lennukit käsitsi piloteerides. Uuele tõusule minnes tuli pilootidel ka lennuki tõusunurk (tangaaž) määrata käsitsi, orienteerudes seejuures lennuki mõõteriistade järgi.

Lennuki meeskond, nagu oletavad eksperdid, ei arvestanud seejuures Boeing'i eripäradega maandumisrežiimilt tõusurežiimile üleminekul. Lennuk, selle asemel, et kõrgust võtta sujuvalt, sööstis taevasse, nagu hävitaja. Spetsialistid arvavad, et piloodid ei teadvustanud, kas väsimuse või kogemuste puudumise tõttu lennuki sellise manöövri omapära ja pärast seda, kui lennuki kiirus järsult vähenes, tekkis kabiinis pilootide vahel konflikt.

Lennukit juhtiv piloot suurendas mootorite võimsust õhkutõusu režiimini püüdes sel viisil lennuki kiirust suurendada. Tema paarimees aga leidis, et lennuki nina tuleb madalamale lasta. Karjudes kolleegile: "Lõpeta. Kuhu nüüd? Pea kinni!" surus ta samal ajal roolijuhist endast eemale, et tõus lõpetada. Selle tagajärjel, nagu leiavad spetsialistid, lennuki juhtimine "rebenes": Boeing pardaarvutisse tulid kummagi piloodi roolijuhise erinevatest manipulatsioonidest samaaegselt omavahel vastuolulised juhtimissignaalid.

Pilootidel õnnestus tegevus kooskõlastada alles siis, kui nad tajusid negatiivset ülekoormust, kuid oli juba hilja, kirjutab väljaanne.

Lennuettevõttele Flydubai kuulunud reisilennuk Boeing 737-800, mis oli teel Dubaist, kukkus alla Doni-äärse Rostovi lennuväljal 19. märtsil kell 03.42. Lennuk purunes kokkupõrkest maaga maandumisrajast vasakul. Lennuki pardal oli 55 reisijat ja seitse meeskonnaliiget, kõik nad hukkusid. VF uurimiskomitee kontrollib kolme peamist lennuõnnetuse põhjuse versiooni: tehniline rike, rasked ilmastikutingimused ja meeskonna juhtimisviga.

 

 

15