Soome parvlaev Falco

Soomlased testivad mehitamata parvlaeva

16
(Uuendatud 14:55 04.12.2018)
Soome parvlaeval Falco katsetatakse unikaalset mehitamata juhtimistehnoloogiat, mis lubab käivitada parvlaevateenuse ka seal, kus see varem võimatu oli.

TALLINN, 4. detsember — Sputnik. Mehitamata sõidukite järkjärguline kasutuselevõtt on saamas reaalsuseks. Turu saarestikus läks liinile maailma esimene mehitamata parvlaev.

Parvlaevaettevõtte Finferries pressiteenistuse teate kohaselt võib Falco parvlaev üle vedada kuni 50 autot. Praegu kasutatakse mehitamata parvlaeva varulaevana.

Majandusministeerium kutsub ettevõtjaid digiriigi häkatonile >>

Turus asuv Rolls-Royce'i tootearenduskeskuse spetsialistid paigaldasid Falcole oma unikaalse mehitamata juhtimistehnoloogia, millega saab parvlaev liikuda nii iseseisvalt kui kaugjuhtimisega.

Praegu jätkub Falco'l autonoomse juhtimistehnoloogia katsetamine ja kui see end õigustab, paigaldatakse see ka teistele ettevõtte parvlaevadele.

Inimtegurist loobumise uued võimalused

Finferries'i turvalisuse direktor Pasi Roos rääkis Yle'le, et digitehnoloogiaga praam sõidab mööda etteantud marsruuti täiesti autonoomselt. Seni on Falco suutnud vältida kokkupõrkeid teiste sõidukitega ja ohutult randunud. Praam on küll mehitamata, kuid kapten on tal olemas — Matti Pöyuli seisab sillal, kuid ei sekku laeva juhtimisse.

Tuumas Mikkola juhitav kaugjuhtimiskeskus asub Finferriesi peakontoris Turus. Seal olevalt kaptenisillalt saab laeva reaalajas jälgida.

"Digitaalne" Eesti jääb tehnoloogiavõidujooksu liidritest kaugele maha >>

Finferries'i tegevdirektor Mats Rusin usub, et mehitamata tehnoloogia parandab parvlaevateenuse ohutust, energiatõhusust ja töökindlust, tänu millele saab seda nüüd avada ka kohtades, kus see varem võimatu oli.

16
Tagid:
mehitamata, parvlaev, tehnoloogia, Finferries, Falco, Pasi Roos, Soome