Piloodid rääkisid suhtumisest aplausidesse maandumise puhul, illustreeriv foto

Piloodid rääkisid suhtumisest aplausidesse maandumise puhul

93
(Uuendatud 16:06 28.10.2018)
Vene reisiteenuste pakkuja Tutu.ru küsitles RIA Novosti palvel Venemaa lennufirmade piloote selle kohta, kuidas nad suhtuvad ovatsioonidesse pardal, ja selgitas välja, et lendurid ei kuulegi neid aplause, millega reisijad neid tänavad.

TALLINN, 28. oktoober — Sputnik. Lisaks arvavad lendurid üksmeelselt, et hetkel, mil lennuk maapinda puudutab, on enneaegne ovatsioone vallandada, edastab RIA Novosti

National Geographic taastas kaotsiläinud reisi MH370 "surmaspiraali" >>

Venemaa lennufirmas töötav viieaastase lennustaažiga Konstantin väljendas mõistmatust selle üle, et reisijad plaksutavad, kui lennuk ei ole isegi veel peatunud.

"Kujutage endale ette olukorda: te olete hõivatud mingi väga tähtsa tegevusega, teie tähelepanu on ainult sellele keskendunud, aga siis astub keegi selja tagant ligi ja üritab teid segada. Kuidas te reageerite? Parimal juhul ei osuta tähelepanu. Nõnda on ka piloodiga maandumise hetkel. Meie pulss sageneb, vererõhk tõuseb. Mitte midagi kõrvalist me sel hetkel ei märka, kogu tähelepanu on suunatud protsessile, seadmetele. Aplausi me seetõttu ei kuule. Hiljem annavad stjuuardessid teada, et reisijad plaksutasid. Minu arvamus on, et aplodeerida tuleb siis, kui lennuk on peatuses, see oleks õigem," ütles ta.

30-aastase lennustaažiga piloot Sergei vastas samuti küsimusele, kuidas ta suhtub aplausidesse pardal, et reisijad "rõõmustavad liiga vara". "Suhtun eitavalt sellesse kombesse plaksutada, kui lennuk on alles maad puudutanud. Enamasti me reisijate aplause ei kuule. Aga stjuuardessineiud ütlevad hiljem, et salong aplodeeris. Meil on hea meel," lausus lendur.

Video Boeingu kabiinist võttis mõneltki netikasutajalt soovi lennata >>

Ta juhtis veel kord tähelepanu sellele, et maapinna puudutamise hetkel plaksutamises ei ole mingit loogikat, kuna ees on veel ruleerimine.

"Meil on niisugune mõiste – "gate to gate" –, kui reisijad kohale toimetame, siis võib kergemalt hingata, plaksutada. Minu tööaja jooksul olen ainult üks kord reisijate aplausi kuulnud, aga salongis oli sel hetkel ilmselt nagu teatris. Sedavõrd valjusti ja tormiliselt plaksutati," tunnistas Sergei.

Ta meenutas hiljutist juhtumit, kui lennuk Sotšis maandumisel stardi- ja maandumisraja piirest välja veeres ja põlema süttis, 18 inimest sai vigastada. Tema sõnul plaksutasid reisijad ka siis kohe pärast maandumist.

Lendur Maksim, kel on lennustaaži üle 15 aasta, väljendas suhtumises pardal kõlavatesse ovatsioonidesse täielikku solidaarsust oma kolleegidega. "Parem oleks, kui reisijad kinnitaksid oma toolidel istudes turvavööd, isegi kui lend kulgeb rahulikult. Õhus tuleb ette igasuguseid ootamatusi ja inimesed peavad aru saama, et pardal peavad nad ise enda eest hoolitsema," soovitas lendur.

Varasemalt küsitles Tutu.ru enam kui 5000 inimest selle kohta, kuidas nad tollesse traditsiooni suhtuvad. Enamik (53%) vastas, et plaksutavad käsi: 37% teeb seda alati, nende jaoks on see viisiks pilooti pehme maandumise eest tänada, 15% aga plaksutavad siis, kui tuju tuleb. 22% osutus selle traditsiooni vastasteks – ise nad ei plaksuta ja on pahased, kui teised reisijad seda teevad.

93
Tagid:
ovatsioon, aplaus, maandumine, ühiskond, lennuk, reisija, lennufirma, Venemaa