TALLINN, 31. mai — Sputnik. Liinide nr 31, 53, 55, 56, 67 ja 68 autobussid suunatakse mõlemal liiklussuunal ümbersõidule Pronksi tänava, J. Kunderi tänava ja Laagna tee kaudu, teatas Tallinna linnavalitsus.
Mõlemal suunal tehakse ajutine Gonsiori peatus J. Kunderi tänaval Fr. R. Kreutzwaldi tänava ristmiku piirkonnas ning Laulupeo peatus Laulupeo tänava ja Laagna tee ristmike vahelisel J. Kunderi tänava lõigul.
Tallinna Gonsiori tänava rekonstrueerimine toob liiklejatele kaasa suuri muudatusi >>
Gonsiori tänava ümberehitusega muudetakse see kolme sõidurajaga tänavaks — mõlemas sõidusuunas ühissõidukirada ning keskel muutsuunaliiklusega sõidurada, kus hommikusel perioodil toimub liiklus suunaga kesklinna poole, õhtul aga vastupidi – suunaga Lasnamäe poole.
"Gonsiori tänava rekonstrueerimise töövõtuleping on allkirjastatud AS-iga TREV-2 Grupp. Lepingu kogumaksumus on 9 mln eurot, millest AS-i Tallinna Vesi poolt kaasfinantseeritav osa on 1,5 mln eurot," ütles Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf.
"Tööde maht sisaldab tänavavalgustuse, sademe- ja olmevee kanalisatsiooni, veetrasside, sidekanalisatsiooni, elektri õhuliinide ja maakaabelliinide, gaasitorustiku, kaugküttetorustiku ehitamist ja rekonstrueerimist, liikluskorraldusvahendite paigaldamist ning haljastuse rajamist," lisas Klandorf.
Gonsiori tänava rekonstrueerimistööde I etapi käigus rekonstrueeriti Laagna tee 0,3 km ning K. Türnpu tn 0,21 km pikkuste lõikude kõnni- ja sõiduteed ning Laagna tee poolsesse otsa rajati Pargi ja Reisi parkla. Tööde III etapis rajatakse 2019. aastal J. Kunderi tänavale 0,9 km pikkune jalgrattatee.
Gonsiori tänava remondi puhul on tegemist osaga vabariigi valitsuse 2015. aasta veebruaris kinnitatud transpordi infrastruktuuri arendamise kontseptsiooniga kuni aastani 2020, mille raamesse Tallinnast kuulub kolm objekti — Haabersti ristmik, Reidi tee ja Gonsiori tänava remont. Kõigile neile laieneb ka rahastus Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.
Kogu projekti idee ja efekt seisneb selles, et autoliiklus Tallinna kesklinnas väheneks. See on muide kirjas ka Euroliidu rahastuslepingus, mille kohaselt on selliste toetusmeetmete üks tingimus kergliiklusteede rajamine ning seal, kus võimalik, just kergliikluse eelistamine autoliiklusele.
Tallinna Kaubamaja kvartali tulevik >>
5. juunist kuni 22. juunini suletakse Tondi ja Kotka tänavate ristmik. Tallinna Kommunaalameti tellimusel teeb töövõtja YIT Infra Eesti AS Tondi ja Kotka tänavate ristmikul rekonstrueerimistöid, mille käigus suletakse ristmik tavaliiklusele. Kohalikele elanikele tagatakse juurdepääs, teatab Tallinna linnavalitsus.
11. kuni 22. juunini on ristmik tervenisti suletud ka ühistranspordile ja kohalikele elanikele. Liiklejatel palutakse järgida objekti ajutist liikluskorraldust ja paigaldatud liikluskorraldusvahendeid!
Reedel, 1. juunil, kell 10 toimub Haabersti ristmiku Paldiski maantee viadukti pidulik avamine, kus osalevad Tallinna linnapea Taavi Aas, abilinnapea Kalle Klandorf, Haabersti linnosa vanem Marek Jürgenson, Tallinna Kommunaalameti, projekteerijate ja ehitajate esindajad.
Haabersti ristmiku rekonstrueerimiseks on allkirjastatud töövõtuleping Nordecon Eesti AS-iga. Ehitustöödega alustati 2. mail. 2017. Ehitustööde kogumaksumus on 20,2 miljonit eurot.
Tööde maht sisaldab Paldiski maantee ja Rannamõisa tee teelõikude uuendamist/ehitamist kokku 2,92 kilomeetri ulatuses, uue viadukti ehitust, jalg- ja jalgrattateede rekonstrueerimist (ca 1,70 km) ning uute jalg- ja jalgrattateede ehitust (ca 2,30 km),
Ehitatakse või rekonstrueeritakse tänavavalgustus, mille käigus paigaldatakse uued LED tänavavalgustid, ülekäiguraja erivalgustid, foorijuhtimissüsteem, sademevee- ja reovee kanalisatsioon ning drenaaž, veetrassid, sidekanalisatsioon, elektri õhuliinid ning kesk- ja madalpinge kaabelliinid, jaotus- ja liitumiskilbid, gaasitorustik, paigaldatakse liikluskorraldusvahendid ning rajatakse haljastus.
Ehitustööde lepinguline maksumus koos omanikujärelevalve kuludega on 20,2 miljonit eurot. Ehitustööde lõpptähtaeg on 30. augustil 2018.