Hurghadas lendu oodanud eestlastel on õigus kuni 600-eurosele hüvitisele, illustreeriv foto

Hurghadas lendu oodanud eestlastel on õigus kuni 600-eurosele hüvitisele

113
(Uuendatud 13:56 01.05.2018)
Lennukompensatsiooniettevõte Skycop kutsub kõiki Hurghadas kaks päeva kojulendu oodanud eestimaalasi üles esitama lennufirmale SmartLynx kahjunõude, mis tagab vähemalt kolm tundi hilinenud või ärajäänud lennu eest reisijatele kuni 600 euroni küündiva moraalse kahju kompensatsiooni.

TALLINN, 1. mai — Sputnik. "Ei ole saladus, et nii suured kui ka väikesed lennufirmad jätavad tihti tähelepanuta lennureisijate õigusi puudutava Euroopa Nõukogu määruse nr 261/2004, mis seab lennufirmadele kohustuse maksta lisaks asenduslendude, toitlustuse ja majutuse kuludele ka moraalse kahju kompensatsiooni hilinenud, ära jäänud või ülebroneeritud lendude eest," sõnas Skycop juht Marius Stonkus, vahendab Pealinn.

Tallinna lennujaamas on lennud häiritud >>

Stonkuse sõnul võib iga reisija esitada kahjunõude otse lennufirmale, kuid lihtsam on kasutada veebilehel www.skycop.com asuvat tööriista, mille abil saab lennureisija 75% lennufirmalt välja võideldud hüvitisest. Nii saavad kannatanud reisijad tavaliselt raha kiiremini kätte ning pääsevad aja- ja ressursimahukast ning sageli lootusetust võitlusest lennufirma juristidega.

"Lennufirmadel on kombeks rahatagastusprotsessi venitada või eriliste asjaolude tingimusele viidates vastutus enda õlult maha raputada. Ettevõtetel, kes esindavad igapäevaselt lennureisijate õigusi, on oluliselt suuremad šansid saada reisijaile õiglane hüvitis kui üksikisikul, kes suhtleb otse lennufirmaga," nentis Stonkus.

Tema sõnul tuleks õiglase hüvitise saamise nimel pidada silmas ka asjaolusid, mis võivad vähendada lennureisija õigusi saada moraalse kahju kompensatsiooni. Kindlasti ei tohiks aktsepteerida kompensatsioonina toidutalonge ega asenduslennu piletit.

"Ärajäänud reisi korral on lennufirmal igal juhul kohustus garanteerida reisijale uued piletid, mis viivad ta soovitud sihtkohta, ning üle kahe tunni kestva hilinemise korral ka toitlustus ning järgmisesse ööpäeva veniva väljumise korral ka majutus," kinnitas Skycopi esindaja.

Samuti ei tohiks kompensatsioonina vastu võtta lennufirma vautšereid, mida on võimalik kasutada uute piletite soetamisel.

Koolivaheajal on soovitatav aegsasti lennujaama saabuda >>

"Vautšerid on sageli piiratud kehtivusajaga, nende väärtus ei kata kaugeltki tegeliku pileti maksumust ning neid on võimalik kasutada vaid selle väljastanud lennufirma lendude ostuks. Tegelikult on aga reisijal õigus kompensatsiooni nõuda veel pikki aastaid pärast hilinenud või tühistatud lendu ning kompensatsiooniks saadud raha võimaldab tal osta endale mistahes lennufirma pileteid või kasutada seda muuks otstarbeks," rääkis Stonkus.

Oluline on suhtuda kriitiliselt ka lennu hilinemise põhjusesse. Lennufirmad üritavad vältida hilinenud lennu või lennu tühistamise eest hüvitise maksmist, tuues ettekäändeks vääramatud jõud või väites, et ettevõttel on seadusega keelatud kommenteerida lennu ärajäämise põhjuseid.

"Sageli öeldakse reisijatele, et hilinemise või reisi tühistamise tingisid ilmastikuolud, kuid kui meie spetsialistid asja uurivad, selgub, et lendamist segavaid ilmastikuolusid ei ilmnenud. Vähesed reisijad oskavad sellistes oludes tõest infot otsida, mistõttu julgustan jätkuvalt professionaalide abi kasutamist," soovitas Stonkus.

SmartLynx on hetkel kommenteerinud hilinemist lennukorralduslike põhjustega, mis kindlasti ei kuulu erakorraliste asjaolude nimistusse.

Stonkuse sõnul on moraalse kahju kompensatsiooni nõuet võimalik esitada ka aastaid pärast lendu, mis hilines, ära jäi, või üle broneeriti. Vaata Skycopi lehelt, kas Sinu viimane reisitõrge annab Sulle võimaluse kompensatsiooni saamiseks ning kui suur võib olla moraalse kahju kompensatsioon.

Jõuluhooajal hilinenud lend võib tagada kopsaka hüvitise >>

"Reisijad peaksid kindlasti kontrollima, kas esitatud faktid vastavad tõele või oli hilinemise taga mõni alljärgnevatest põhjustest, mis võib tagada reisijale kuni 600 eurose hüvitise," vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti SKYCOPi esindaja sõnu.

113
Tagid:
moraalne, kahjunõue, hilinemine, kompensatsioon, lend, õigus, ühiskond, SmartLynx, SKYCOP, Marius Stonkus, Hurghada, Egiptus, Eesti