Eestlased soetasid mullu mobiiltelefone 115 miljoni euro eest, illustratiivne foto

Eestlased soetasid mullu mobiiltelefone 115 miljoni euro eest

30
(Uuendatud 14:02 23.01.2018)
Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology andmetel osteti Eesti jaemüügiturul 2017. aastal 402 000 uut mobiiltelefoni, kokku 115 miljoni euro eest

TALLINN, 23. jaanuar — Sputnik. Uute telefonide müügikäive kasvas seejuures pea 6%. Võrreldes 2016. aastaga osteti 2600 mobiiltelefoni vähem, kuid rahaliselt kulutati 6 miljonit eurot rohkem. Tele2 müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul kinnitab müügikäibe kasv, et Eesti tarbijad eelistavad üha kallimaid seadmeid, vahendas Pealinn.

Uuring: eestlased loobuks enne seksist kui nutitelefonist >>

"Uute seadmete soetamisel on olulised kriteeriumid äärest-ääreni ekraan, tipptasemel kaamera ja vastupidav aku. Eelistatakse tootjate kõige uuemaid mudeleid. 2017. aasta sügisel turule tulnud iPhone'i kalleim mudel X kadus poelettidelt uskumatu kiirusega ja see näitab, et hind ei ole telefoni valimisel kõige olulisem kriteerium," ütles müügi- ja turundusdirektor ja lisas, et pigem ostavad kliendid kallimaid telefone lootuses pikemale kasutuseale.

"Eesti Panga statistika andmetel on majanduskasv silmnähtavalt kiirenenud, tekkinud on tugev kasvutsükkel ja palgaväljamaksed suurenenud. Need mõjud kanduvad ka käesolevasse aastasse. GfK uuringu kohaselt oli mullu keskmiseks telefoni müügihinnaks 287 eurot, 2016. aastal osteti jaeturul telefon keskmiselt 270 euroga. Keskmiseks hinna kasvuks teeb see 6,5%. Kiire majanduskasv suurt ostubuumi möödunud aastal ei tekitanud, küll aga näitab tarbija teadlikkust ja julgetakse kulutada üha rohkem," rääkis müügi- ja turundusdirektor.

Seema hinnangul kergitas iPhone´i mudel X, kui läbi aegade kallim Eestis müüki tulnud nutitelefon, kogu turu keskmist telefonide müügihinda.

GfK andmetel oli ostetud telefonidest möödunud aastal üle 82% nutitelefonid. Seema lisas, et nuputelefonide müük näitas GfK statistika kohaselt detsembris võrreldes aasta teiste kuudega peaaegu kahekordset kasvu.

"Tegu on hetkelise tõusuga, sest statistika kohaselt on nuputelefonide müük siiski endiselt väikses langustrendis. Tõenäoliselt mõjutasid detsembrikuist müügikasvu vanemale generatsioonile jõulukingiks soetatud telefonid, näiteks turul elevust tekitanud Nokia 3310 ja Doro," lisas Seema.

Noored alustavad ja lõpetavad suhteid internetis >>

2017. aastaga kasvas Tele2 seadmemüük 8%. Tele2-s olid Seema sõnul populaarseimad brändid Huawei, Samsung ja Nokia. "Menukaimateks nutitelefonideks osutusid Huawei Y5 II, Samsung Galaxy J3 (2016) ja Samsung Galaxy A5 (2017). Nuputelefonidest olid enim ostetud Nokia mudelid," ütles Seema.

Tele2 lisaseadmete müük kasvas möödunud aastal 40%. "Juurde soetatakse autolaadijaid ja hoidikuid. Kallima hinnaklassi telefone hoitakse hoolsamalt, seetõttu on kasvanud jõudsalt ekraanikaitsete- ja ümbriste müük," kommenteeris Seema.

2017. aasta 10 ostetuimat nutitelefoni Tele2-s: Samsung Galaxy J3 (2016), Huawei Y5 II, Samsung Galaxy A5 (2017), Just5 Freedom, Huawei P9 Lite, Apple iPhone SE 32GB, Sony Xperia E5, Apple iPhone 7 32GB, Sony Xperia L1, Samsung Galaxy J5 (2017).

Küsitlusfirma Norstat viis läbi uuringu, mille kohaselt on uskumatult palju eestlasi ja eriti noori nõus loobuma pigem nii koduloomast, hambaharjast või seksist kui internetiühendusega nutitelefonist, vahendas Sputnik Eesti detsembris.

Tele2 tellitud tarbijakäitumise uuringu kohaselt loobuks 20 protsenti kuni 24-aastastest seksist ning 16 protsenti annaks pigem ära auto või hambaharja kui nutitelefoni.

Tele2 tootedirektori Katrin Aroni sõnul ei jäta 82 protsenti kuni 16-24-aastastest noortest telefoni maha isegi tualetti või vannituppa minnes ja kasutab seda ka seal regulaarselt.

Kuidas laikimised suhtlusvõrgustikes võivad suhteid rikkuda >>

"Nutitelefon muudab elu mugavamaks ja lõbusamaks, aga ühtlasi võib piiramatult tarbides tekitada sõltuvuskäitumise ilminguid. Näiteks tunnistas neljandik 16-34- aastatest, et nende isiklikud suhted on kannatanud nutitelefoni liigse kasutamise tõttu," ütles Aron.

30
Tagid:
tehnoloogia, majandus, ühiskond, mobiiltelefon, uuring, Tele2, Eesti