Öise reisijateveo keeld ei kaitse liiklusõnnetuste eest

Öise reisijateveo keeld ei kaitse liiklusõnnetuste eest

41
Pärast ööl vastu esmaspäeva Lux Express Group autobussiga Eestis toimunud liiklusõnnetust hakati Venemaa Riigiduumas mõtlema öise reisijateveo seadusandliku keelamise peale.

TALLINN, 9. veebruar — Sputnik. Öise reisijate veo keeld ei lahenda teede halva seisukorra probleemi, mis on liiklusõnnetuste üheks peamiseks põhjuseks, arvavad Eesti spetsialistid.

Bussidega reisijate vedu öisel ajal tuleb lõpetada, leiab Riigiduuma transpordikomitee esimehe asetäitja Vitali Jefimov.

Sellist arvamust avaldas ta kommenteerides Lux Express Group autobussiga Jõhvi-Tartu-Valga maanteel toimunud liiklusõnnetust, kus bussijuht hukkus ja viis reisijat, sealhulgas kaks Vene Föderatsiooni kodanikku said tõsiseid vigastusi.

„Nõukogude Liidus olid rahvusvahelised veod keskööst kuni kella kuueni hommikul keelatud. Praegu üritame me seda küsimust taas tõstatada, kuid on olemas lobiringkonnad, kes ei taha seda teha," ütles Jefimov „Radio Baltika" eetris.

Tema sõnul on vastava seadusandliku initsiatiivi soovitused juba väljatöötamisel.

Siiski ei lahenda öise reisijateveo keeld Sankt Peterburgi tellimusvedude assotsiatsiooni juhatuse esimehe Andrei Kozõrevi arvates probleemi.

„Mistahes transpordivahendite laupkokkupõrgete peamised põhjused on ilmastikutingimused, teede halb seisukord ja valgustuse puudumine. Alustada tuleks sellest," selgitas Kozõrev.

Päeval sõita on veelgi ohtlikum

Öeldut kinnitab ka Simple Express kommertsreiside juhataja Ott Arumeel. Tema arvates ei ole juht ka päevasel ajal halbade teeolude ega teiste juhtide ohtlike manöövrite eest kindlustatud. Peale selle on pimedal ajal sõitmine isegi ohutum, leiab Arumeel, sest öösel on liiklustihedus teedel oluliselt väiksem.

„Tuleb märkida, et liinibussidega toimub liiklusõnnetusi oluliselt harvemini, kui autodega. Lisaks kehtivad rahvusvaheliste liinibusside juhtidele, erinevalt tavalistest autojuhtidest, ranged töö- ja puhkeaja nõuded. Seepärast ei ole liinibusside öise liikumise keeld millegagi põhjendatud ja see plaan on üldiselt mõttetu," märkis Arumeel oma kommentaaris Sputnikule.

Samal arvamusel on ka Eesti transpordiettevõtete liidu direktor Villem Tori. Tema hinnangul on sõitmine päevasel ajal isegi ohtlikum, kui öösel, seepärast ei tohi öiseid reise ära keelata.

„Üks ohutu liikluse põhitõdedest seisneb selles, et mida väiksem on liiklustihedus, seda väiksem on tõenäosus kellegagi kokku põrgata. Kahtlemata on öösel suurem tõenäosus rooli taga magama jääda, kuid sama oht varitseb juhte ka päeval, eriti pärastlõunal palava ilmaga. Seepärast on kokkupõrke oht suure liiklustihedusega teel päevasel ajal kordades suurem," selgitas Tori oma mõtet.

Ööl vastu esmaspäeva toimus bussiettevõtte Lux Express Group liinibussiga, mis oli teel Peterburist Riiga, raske liiklusõnnetus. Veoautoga toimunud kokkupõrke tagajärjel hukkus bussijuht ja viis reisijat said tõsiselt kannatada. Üks neist, Läti kodanik, vajas elustamist.

Jaanuari lõpul sõitis sama bussiettevõtte Riia — Petereburg liinibuss Ida-Virumaal teelt välja ja paiskus kummuli. Toona sai avariis kannatada 12 inimest.

Politsei versiooni kohaselt võis mõlema liiklusõnnetuse põhjuseks olla öösel asfaldile tekkinud jääkiht.

Nagu teatas Maanteeameti Ida regiooni hooldeosakonna hooldevaldkonna juht Andres Piibeleht, tehti enne õnnetust sellel teelõigul viimati reagentidega libedustõrjet 06. veebruari õhtul. Kuid vastavalt ametkonna andmetele tekkis juba järgmisel päeval kella 23:30-ks sellel teelõigul jäide.

 

 

41