Raudrattad raudsel teel

Balti riikide kollitamine Venemaa Raudteedega ei ole arukas

53
(Uuendatud 14:04 10.07.2019)
Eesti politoloogi Eduard Tinni sõnul on Leedu analüütiku Marius Laurinavići töö, kus nähakse Venemaa transpordifirmade tegevuses märke sekkumisest Balti riikide poliitikasse, lähedane absurdile.

TALLINN, 10. juuli - Sputnik, Aleksandr Lukjanov. Vilniuse Poliitilise analüüsi instituudi analüütik Marius Laurinavicius arvab, et kuna Venemaa majandus on muutunud selle riigi geostrateegia oluliseks osaks, siis on sellele vaja vastu seista. Ja mitte ainult vastu seista, vaid rakendada ka omapoolsed meetmed. Selliste avalduste põhjendamatust selgitas Eesti poliitik Eduard Tinn.

Võimaluste platvorm ehk milles Taavi Aas Venemaaga Peterburis kokku leppis

Leedukast Laurinavicius keskendus oma aruandes ühele majandussektorile - raudteetranspordile. Ta on veendunud, et Venemaa mõjutab oma raudteevõrgustiku, samuti transpordisektoris tegutsevate Leedu, Läti ja Eesti ettevõtjate abil Balti riikide Venemaa-poliitikat.

Политолог Эдуард Тинн
© Sputnik / Вадим Анцупов
Politoloog Eduard Tinn

Samuti rõhutab ta, et nende maade kohaliku eliidi majanduslikud huvid on seotud Venemaa poliitiliste huvidega. Sellest tulenevalt tekib ebaseadusliku rikastumise võimalus nii Balti riikide, kui ka Venemaa valitsusametnikel, ehk siis suureneb korruptsioonioht nii Baltimais kui ka Venemaal.

Sputniku palvel kommenteeris Leedu analüütiku arusaamu Eesti politoloog Eduard Tinn. Tema sõnul, ehkki "kirglik russofoob" Gribauskaite ei ole enam Leedu president, pole selle naise russofoobsed mõjud Leedust veel hajunud.

Kas kaubavedu Eesti kaudu on Venemaale vajalik?

Leedu analüütik Laurinavicius on Vene-vastase poliitika veendunud pooldaja. Tinn tõlgendab Laurinaviciuse nõuannet, mida leedukas oma Balti kolleegidele jagab, lihtsalt - "minimaalne kontakt Venemaaga."

Tinn seevastu rõhutas, et transport on naaberriikide vahelise koostöö üks alustalasid. Transport on kaupade ja inimeste liikumine. Inimesed, nende töisest tegevusest ja elukondlikest oludest tingitud, liikumise kõrval aasta-aastalt aina suurenevad turismivood. Eestis on ​​venelased turistide arvult pärast soomlasi teisel kohal

Lisaks meenutas Tinn, et Eesti majandus- ja infrastruktuuri minister Taavi Aas külastas hiljuti Peterburi Majandusfoorumit, kus ta arutas transpordiühendusi oma Vene kolleegidega.

Eesti raudtee veomahud 2009 kuni 2018

"Kohtumise üheks teemaks oli Tallinna ja Peterburi vahelise ühenduse taastamine raudteel, selle endisele lähedases mahus," ütles politoloog. Tema arvates on Venemaaga transpordiühenduste piiramise mõte iseenesest absurdne. "Las Leedu analüütik hirmutab meid Venemaa raudteega, selles analüüsis ei ole minu jaoks mitte midagi, mida võiks meie tegevuse aluseks võtta," ütles Tinn Sputnikule.

Balti riikide ettevõtjate nimed, keda Leedu eksperdid oma aruandes miinusmärgiga tähistavad, on Tinni jaoks asjatundjad transpordi alal, need kes teevad tööd selle nimel, et tuua kasu inimestele ja riikidele. Hr. Laurinavicius on tavaline propagandist, annab politoloog russofoobist eksperdile hinnangu. 

"Kogu maailm on muutumas ja Venemaa roll selles muutub järjest olulisemaks. Ning selles muutuva maailmas peaks olema ka normaalne koostöö kõigi osapooltega, ilma, et seda varjutaksid fantoomhirmud Venemaa ees," oli Tinni poolt väljendatud mõte.

Nagu Sputnik Eesti kirjutas, toimus juunis Peterburis rahvusvaheline majandusfoorum, mida külastas üle pika aja Eesti Majandus- ja taristuministri Taavi Aasa poolt juhitud delegatsioon.

Foorumil kohtus minister oma Venemaa kolleegi Jevgeni Dietrichiga ning pooled leppisid kokku kahepoolse transpordikomisjoni taasalustamises.

Juba varem külastas Venemaad president Kersti Kaljulaid. Kremlis pidas ta täisformaatse kohtumise oma Venemaa kolleegi Vladimir Putiniga. Kohtumisel andis Venemaa president Eesti ettevõtetele lootust kahe riigi vahelise majanduskoostöö võimalikule taastamisele, sealhulgas ka transiidivaldkonnas.

53
Tagid:
poliitika, geopoliitika, transiit, Baltimaad
Samal teemal
Ekspert: Eesti transiit võib muutuda Läti surnuvankriks
Eesti transiit: kas võimalik missioon?