Kotil kujutatud roheline rändrahn on saanud sotsiaalmeedias negatiivset vastukaja

EAS: reedel tutvustatud brändisuunised pole Eesti märk

491
(Uuendatud 14:28 17.01.2017)
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) teatel pole reedel tutvustatud Eesti brändisuunised Eesti märk

TALLINN, 17. jaanuar — Sputnik. Kotil kujutatud roheline rändrahn on saanud sotsiaalmeedias negatiivset vastukaja, muuhulgas on seda nimetatud oksendavaks siiliks. Antud hetkel on kontekstist välja võetud üks rahnudega illustratsioon kinkekotilt. Illustratsiooni esitamine märgina on täiesti meelevaldne. See on valeinfo, mis ei ole kooskõlas reedese esitluse ega kuvandiloome juhendiga, kirjutas disainimeeskond oma kodulehel, vahendas BNS.

"Eesti Disainimeeskond tänab kõiki, kes on andnud põhjalikku tagasisidet Eesti tutvustamiseks loodud keskkondadele estonia.ee ja brand.estonia.ee ning seal leiduvale infole, lugudele, pildikeelele, kirjatüübile Aino ning paljule muule. Kahetsusväärselt on siiski avalikkuses levitatud valeinfot, mille kohaselt on ühel EAS-i poolt toodetud kinkekotil olev illustratsioon Eesti märk," seisab EAS-i pressiteates.

"Jälgime huviga tagasisidet ja vastame nii kiiresti kui võimalik arvukatele päringutele, mida oleme vaid mõne päevaga saanud. Meil on hea meel, et osad pildid ja näited on juba leidnud loovat rakendamist," ütles disainimeeskonna juht Alari Orav. "Vajab veel selgitamist, et me ei loonud Eestile märki. Usume, et Eesti jääb maailmas paremini meelde eristuvate, kuid kokkulepitud ühtses stiilis esitatud lugude, faktide ja visuaalidega. Meie põhiline märk on meie riigi nimi — emakeeles Eesti, inglise keeles Estonia."

"Kõigile, kes tahavad siiski Eesti tutvustamisel kasutada märki, soovitame kasutada meie riigi nime või sõnamärki, mis on lühike tekst ühtses stiilis," lisas Orav. "Tekstina kasutame Eesti tutvustamiseks loodud kirjatüüpi Aino, mis valmis Eesti Disainimeeskonna ja Anton Kooviti koostöös."

Disainimeeskonna tuumikusse kuuluvad Alari Orav, Jan Tomson, Tajo Oja, Joosep Volk, Kaupo Kõrv, Laura Noodapera, Reelika Konist ja Renee Altrov. Alates 2016. aasta juunist on kõikidesse tegemistesse olnud kaasatud Peter Kentie, keda peetakse meeskonna auliikmeks. Kokku panustasid meeskonna töösse viie kuu jooksul 20 inimest.

EAS esitles reedel Eestit tutvustavaid veebikeskkondi — uuendatud sisu, ülesehituse ja väljanägemisega Eestit tutvustavat veebikeskkonda estonia.ee ja Eesti brändi kodu brand.estonia.ee. Veebruari lõpuks saavad mõlemad veebid kättesaadavaks ka eesti ja vene keeles.

Eesti brändiuuendust rahastati Euroopa Liidu (EL) struktuurifondide vahenditest, kogu projekti maksumus oli 200 000 eurot, millest 30 000 oli kavandatud märgi leidmisele. Aastal 2002 loodud Eesti brändi "Welcome to Estonia" loomine läks maksma üle 13 miljoni krooni ehk 830 000 euro.

491
Tagid:
rahandus, illustratsioon, kinkekott, rändrahn, märk, bränd, valeinformatsioon, roheline, EAS, Eesti