Šeremetjevos süttinud SSJ 100

Šeremetjevos süttinud SSJ 100 meeskond ja reisijad rääkisid katastroofi üksikasjadest

146
(Uuendatud 19:09 06.05.2019)
Aerofloti Suhhoi Superjet 100 õhusõiduki meeskond ja reisija rääkisid ajakirjanikele lennuõnnetuse asjaoludest.

TALLINN, 6. mai — Sputnik. Niisiis, sattus lennuk stjuardess Tatjana Kassatkina sõnul varsti pärast starti rahepilve sisse, vahendab RIA Novosti. "Selsamal hetkel kõlas pauk koos sähvatusega, mis meenutas elektrilahendust. Kõik toimus väga kiiresti," ütles ta.

Stjuardess märkis, et pärast rasket maandumist hakkasid inimesed oma istmetelt üles tõusma ja väljapääsu poole liikuma juba siis, kui lennuk veel liikus. Tema sõnul algas evakueerimine kohe pärast laineri peatumist.

Meeskonna kapten, Deniss Jevdokimov rääkis, et välgulöögi tõttu oli kadus raadioühendus ja piloodid pidid lennuki avariilisele juhtimisrežiimile viima.

"Oli võimalik öelda vaid paar sõna, pärast seda ühendus katkes ja see tuli uuesti luua," lisas Jevdokimov.

© Ruptly
Šeremetjevo lennuõnnetus

Aerofloti sõnul toodi inimesed väga kiiresti välja: üheksakümnesekundise normatiivi asemel 55 sekundiga. Evakueerimine toimus kahe täispuhutava kaldtee abil, mis mõlemad asusid õhusõiduki eesosas, sabaosa oli aga täielikult leekides. Lennuki sabas olnud ei jõudnud lennukist lahkuda ja hukkusid.

"Oleme elus"

Selleks, et aidata reisijatel väljuda, riskisid stjuardessid oma eluga. Stjuuard Maksim Moisseejev üritas avada üht tagumistest avariiväljapääsudest ja hukkus.

Ta oli Aeroflotis töötanud vähem kui kaks aastat, unistades, et saab ka ise piloodiks. Sotsiaalvõrgustikes tunnistati noormees üksmeelselt kangelaseks.

Habarovskist pärit advokaat Kirill Babajev lendas Murmanskisse ärireisile. Algselt oli tema istekoht 11 C, kuid pärast starti palus ta end lennuki sabaossa paigutada, lootes, et saab seal kolmel toolil magama heita.

"Kuid mulle öeldi, et õhusõiduki tagaosas ei ole tühje kohti ning soovitati mul kuuendasse ritta istuda. Nüüd saan ma aru, et just see päästis mu elu," ütles Kirill. 

Ta meenutab: umbes pool tundi pärast starti nägi ta sähvatust ja kuulis pauku. "Pärast seda hakkas lennuk paremale küljele kalduma. Stjuardess teatas, et tehnilistel põhjustel oleme sunnitud lennujaama tagasi pöörduma."

Sel ajal ei olnud ikka veel paanikat, ilmselt ei mõistnud reisijad kohe, et olukord oli kriitiline. Aga maandumisel põrkus lennuk kahel korral vastu maapinda, pärast mida tekkis salongi tihe suits.

"Stjuardessid palusid mitte paanitseda, aga inimesed olid väga hirmunud. Mäletan, et jõudsin vaevu oma turvavöö avada ning püsti tõusta, kui inimvool mind haaras ja väljapääsu poole kandis," meenutas Kirill. 

Lennuvälja töötaja tormas pääsenud reisijate juurde. "Ta karjus, et me lennukist eemale läheksime, sest õhusõiduk võib iga hetk plahvatada. Ja me jooksime. Äriklassi reisijad olid sokkide väel - pärast starti võtsid nad kingad jalast ja neil ei olnud aega isegi nende kaasahaaramiseks. Siis pandi meid bussi, ning viidi terminalihoonesse. Minu grupis ei olnud kellelgi tõsiseid põletusi, kuid ühel mehel oli hingamisraskusi. Ta võis olla šokis," rääkis mees. 

Pealtnägija salvestis Šeremetjevos süttinud Aerofloti lennukist >>

Babajev ei mäleta kedagi, kes üritanuks oma asju päästa: "Neist, kes istusid minu kõrval, polnud aega asjadele mõeldagi, isegi dokumente ei jõutud seljakottidest kaasa haarata. Ka minul jäid lennukisse nii pass, advokaaditunnistus kui rahakott."

"Kaasas oli mul ainult telefon – temaga tormasingi lennukist välja. Meedia väidab, et inimesed haarasid riiulitelt kohvreid ja blokeerisid ülejäänutele tee. Mina nägin vastupidiselt, kuidas reisijad üksteist aitasid. Näiteks kukkus üks naine väljapääsu poole minnes. Ta tõsteti üles ja viidi kaldteele," meenutas Babajev. 

Šeremetjevo lennuõnnetus

Suhhoi Superjet 100 lennuõnnetus toimus pühapäeva õhtul. Lennuk suundus Moskvast Murmanskisse. Pärast 28-minutilist lendu otsustas meeskond pealinna tagasi pöörduda.

Lennukil õnnestus maanduda alles teisel katsel. Järsk maandumine purustas lennuki telikud ja süütas mootorid. Seejärel haaras tuli kogu Suhhoi sabaosa.

Hukkus 41 inimest. Pääses 33 reisijat ja neli meeskonnaliiget.

Algatatud on kriminaalasi, peaminister Dmitri Medvedjev käskis õnnetuse uurimiseks riikliku komisjoni luua.

Rostransnadzor (Riiklik transpordijärelevalveamet – toim.) omakorda kontrollib "Aeroflotti", Šeremetjevo lennujaama ja Riiklikku lennuliikluse keskust.

Meeskonnaliikmete tervislik seisund on tõsine, kuid stabiilne. Nad viibivad Sklifasovskii nimelises haiglas.

President Kersti Kaljulaid, peaminister Jüri Ratas ja välisminister Urmas Reinsalu avaldasid kaastunnet seoses lennukiõnnetusega Šeremetjevo lennuväljal.

Suhhoi Superjet 100

Suhhoi Superjet 100 (SSJ100) on uue põlvkonna Venemaa regioonidevaheline 100-kohaline õhusõiduk, millesse on kaasatud lennundusvaldkonna uusim tehnoloogia.

Suhhoi Superjet 100 töötas välja ja pani tootmisse Suhhoi Civil Aircraft JSC koostöös Finmeccanica-Alenia Aermacchi osalusega.

© Sputnik / Maksim Blinov
Suhhoi Superjet 100

Lennuki esimene lend toimus 2008. aasta mais. SSJ100 on sertifitseeritud AR IAC-i, Euroopa EASA ja mitmete riiklike lennuametite poolt. Esimene seeriatootmisest tulnud lennuk SSJ100 võeti kasutusele 2011. aastal.

Boeing jättis Etioopia lennukatastroofi tõttu ära uue lennuki esitluse >>

SSJ100 on esimene 100-kohaline õhusõiduk, millele paigaldati on täielik FBW (Fly-by-Wire) süsteem, mis on spetsiaalselt ette nähtud juhtimise optimeerimiseks, meeskonna koormuse vähendamiseks ja maksimaalse kütusesäästu tagamiseks. 
SSJ100 süsinikdioksiidi heitkogused on 1,5 tonni võrra väiksemad kui konkurentidel.

2019. aasta aprilli seisuga on kasutusel 139 lennukit, neist 106 Venemaal, 33 aga välismaal. Suhhoi Superjet 100/95B tehnilised parameetrid: Suhhoi Superjet 100 on varustatud kahe turboventilaatormootoriga SaM 146.

Suhhoi Superjet 100 maksimaalne reisikiirus on 0,81 Machi (Mach võrdub heli kiirusega). Lennukõrguseks on - 12 200 meetrit.

Õhusõiduki põhiversiooni stardiks vajaliku lennuraja pikkus on 1731 meetrit, suurendatud lennukaugusega versiooni puhul - 2052 meetrit.

Wall Street Journal: Boeing varjab lennufirmade eest infot 737 ohtlikkusest >>

Põhiversiooni lennuvahemaaks on - 3048 kilomeetrit, pikendatud lennukaugusega variandil - 4578 kilomeetrit. Arvestuslik lennuvahemik (87 reisijat X 100 kg) on 2 960 kilomeetrit. Maksimaalne kaal ilma kütuseta - 40000 kg. Maksimaalne kütuse kaal moodustab 12690 kg. Õhusõiduki pikkus on 29,94 meetrit, lennuki kõrgus on 10,28 meetrit, tiibade siruulatus aga 27,80 meetrit.

Kõik materjalid teemal "Šeremetjevo lennuõnnetus" on siin.

146
Tagid:
hukkunud, lennujaam, Venemaa, Moskva, lennuõnnetus
Teema:
Šeremetjevo lennuõnnetus (10)
Samal teemal
Šeremetjevo lennuõnnetus