Coca-Cola

Euroopa joogitootjad lõpetavad põhikoolis suhkrujookide müügi

26
(Uuendatud 10:29 09.09.2017)
Euroopa Karastusjookide Tootjate Liitude Assotsiatsioon (UNESDA) teatas, et tuleva aasta lõpuks peatatakse kõigis Euroopa Liidu liikmesriikide põhikoolides suhkrurikaste jookide müük

TALLINN, 8. september — Sputnik. Coca-Cola Balti Jookide AS Balti riikide avalike suhete ja kommunikatsiooni juht Nele Normaku sõnul võiks Eesti magusatootjad teha rohkem koostööd, et laste ülekaalulisusega võidelda. "Tulemuste saavutamiseks peaksid kaasa tulema ka piimatöösturid, pagarikojad ja maiustuste valmistajad."

Organisatsiooni teatel puudutab otsus 50 000 kooli ja üle 40 miljoni noore. Otsuse eesmärk on pöörata tähelepanu laste ülekaalulisuse probleemile, vahendab Pealinn.

"Vastutustundliku tööstusharuna oleme otsustanud aidata kaasa võitlusele ülekaalulisusega kõigi vanusegruppide lõikes. Kõrge suhkrusisaldusega karastusjookide müügi lõpetamine põhikoolides on üks viisidest, kuidas tervemasse ühiskonda panustada," ütles UNESDA president Stanislas de Framont.

Coca-Cola. Illustratiivne foto
© Sputnik / Евгений Биятов

"Initsiatiiv tugevdab juba kümnendi kestnud poliitikat, mille raames oleme vabatahtlikult otsustanud piirata kaloririkaste jookide tarbimist ja reklaamimist lastele," märkis de Framont.

Varasemalt on UNESDA teatanud, et 2020. aastaks vähendatakse kõigis jookides suhkrusisaldust 10 protsenti. Alates 2006. aastast ei müüda suhkrurikkaid karastusjooke algkoolides, samuti ei reklaamita tooteid alla 12-aastastele lastele.

"Coca-Cola ei tarni Eestis üldhariduskoolidesse karastusjooke alates 2006. aastast, seega antud otsus meid otseselt ei puuduta. See aga ei tähenda, et istuksime käed rüpes – toetame näiteks koostöös EOKga üle-Eestilist projekti Liikumine teeb erksaks, mille raames suunatakse inimesi rohkem liikuma," ütles Coca-Cola Balti Jookide AS Balti riikide avalike suhete ja kommunikatsiooni juht Nele Normak.

Normaku sõnul võiks Eesti magusatootjad teha rohkem koostööd, et laste ülekaalulisusega võidelda. "Kutsume teisigi magusatootjaid üles turundama lastele vastutustundlikumalt ja toetama rohkem liikumisprojekte. Coca-Cola suurima karastusjookide tootjana on otsa lahti teinud, kuid üksnes sellest on vähe – tulemuste saavutamiseks peaksid kaasa tulema ka piimatöösturid, pagarikojad ja maiustuste valmistajad."

Illusratiivne foto
© Sputnik / Вадим Анцупов

UNESDA on Euroopas seni ainus katuseorganisatsioon, kes otsustanud vabatahtlikult toodete suhkrusisaldust vähendada.

Töösturite lubaduste täitmist kontrollib sõltumatu audiitorettevõte PricewaterhouseCoopers. Tulemusi jagatakse Euroopa Liidu juhtidega ja teiste ka toidutööstuse katuseorganisatsioonidega. Otsus ei puuduta 0- ja vähese kaloraažiga karastusjooke.

UNESDA liikmed toodavad brände nagu Coca-Cola, Fanta, Lipton, Oasis, Orangina, Pepsi, Schweppes ja Sprite.

26
Tagid:
UNESDA, Coca-Cola, Coca-Cola Balti Jookide AS, üldhariduskool, kool