Tallinna bussid, illustreeriv foto

TLT soovib bussijuhtide vanusepiirangu alandamist

40
(Uuendatud 13:27 12.08.2019)
Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhatuse esimees Deniss Boroditš soovib, et majandusministeerium algataks liiklusseaduse muudatuse, mis alandaks bussijuhi loa saamise vanusepiirangu 21. eluaastani.

TALLINN, 12. aug — Sputnik. Boroditš nentis, et linnaliinide bussijuhiks tuleb tööle noori väga vähe ja juhtide keskmine vanus on praeguseks üle 50 eluaasta. "Probleem läheb iga aastaga hullemaks,"  ütles Boroditš ERR-ile.

"Ettepaneku mõte on kaasata noori ühistranspordi peale tööle tulema, 24-aastaselt on juba elukutse osas valikud tehtud ja veenda neid teisele tööle asuma on raske," märkis ta.

Руководитель  таллиннского муниципального транспортного предприятия Tallinna Linnatranspordi AS Денис Бородич
© Sputnik / Вадим Анцупов
TLT juhatuse esimees Deniss Boroditš

Liiklusseadus sätestab, et 18-aastaselt võib juhtida sõiduautot, keskmise suurusega sõidukit ja mootorratast, kuid suure bussi juhtimiseks ehk D ja DE kategooria juhiluba antakse välja juhile, kes on vähemalt 24 aastane.

Autoettevõtete Liidu hinnangul on tööjõupuudus Eesti bussitranspordi sektoris jõudnud kriitilise tasemeni, puudu on 300 bussijuhti, vahendas uduisteportaal Sputnik Eesti maikuus. Autoettevõtete liidu direktor Villem Tori sõnul on tegu paljude aastate jooksul kogunenud puudusega. Ühte ja lihtsat lahendust pole, liidu hinnangul aga võib suurem kriis veel ees seista, sest noori bussijuhte jääb kogu aeg vähemaks.

"Bussisektoris on olukord kriitiline, kuna Transpordi Ametiühingu andmetel on 80% bussijuhtidest vanuses üle 51 aasta," rääkis aasta tagasi ka ametiühingu juhatuse esimees Üllar Kallas.

Arvestades bussijuhtide katastroofilist nappust pakkus Eesti Autoettevõtete Liit välja idee leevendada nõudeid ka nende keeleoskusele, kuna eesti keelt praegu nõutaval tasemel valdavaid inimesi ei ole sugugi lihtne leida, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

Bussijuhid on kohustatud valdama eesti keelt vähemalt B1 tasemel ja seda kohustuslikku taset võiks liidu direktori Villem Tori arvates alandada. Ent Keeleinspektsiooni peadirektor Ilmar Tomusk leiab, et eesti keele valdamine tasemel B1 on niigi absoluutne miinimum.

Lugege portaalist Sputnik Eesti: A2 või B1: millist kategooriat on bussijuhtidel tegelikult tarvis

40
Tagid:
TLT, Deniss Boroditš, vanus, majandus, bussijuht