Rail Baltic: vastuoluline raudtee, illustreeriv foto

Rail Baltic rajab Rae valla ja Tallinna piirile hooldedepoo

39
(Uuendatud 18:36 05.04.2019)
Riik ostis Rail Balticu reisirongide hooldedepoo rajamiseks ligi viie hektari suuruse maatüki Rae vallas Soodevahe külas. Järgmisel nädalal jõutakse ka teise suuremahulise maatehinguni, millega soetatakse vajalik maa Ülemiste reisiterminali rajamiseks.

TALLINN, 6. aprill — Sputnik. Euroopa standardrööpmelaiusega liinide reisirongide hooldamiseks mõeldud Ülemiste depoo rajatakse äri-, tootmis- ja transpordimaade piirkonda Suur-Sõjamäe tee ja olemasoleva raudtee vahelisele hetkel võsastunud maa-alale, teatas Rail Baltic oma kodulehel.

Maatehingu maksumuseks on 523 069 eurot, mis sisaldab ka avalikes huvides rajatava objekti omandamise puhul makstavat motivatsioonitasu.

Rail Balticu projekti peatamisel tuleb arvestada võimalike trahvidega >>

Järgmine suurem maaost on samuti kokku lepitud, mil Ülemistes asuvalt garaažiühistult ostetakse vajalik maa Rail Balticu reisiterminali piirkonna arendamiseks.

"Rajatava raudtee taristu ja teenindusrajatiste tarbeks ostetakse kolmes maakonnas äralõikeid rohkem kui kuuesajale eraomanikule kuuluvast kinnistust, aga nimetatud kaks tehingut on projekti vaates tõenäoliselt ühed kallimad," rääkis Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi esindaja Triin Orav.

"Hooldedepoo hoonestuse ja välialade projekteerimise hange kuulutatakse eelduslikult välja järgmise aasta teises pooles pärast põhiprojekti Harjumaa osa valmimist," lisas ta.

Maa-ametil on käimas maa omandamise läbirääkimised ka Rail Baltica põhitrassil Harjumaal Saku vallas, Raplamaal Kohila, Rapla ja Kehtna vallas ning Pärnumaal Põhja-Pärnumaa vallas, samas paljude maaomanikeni on plaanis jõuda alles järgmistel aastatel, kui valmib raudtee põhiprojekt. Sellel aastal on Maa-ametil töös 170 kinnisasja, neist 53 osas on tehtud omanikele pakkumused ning 28 maaomanikku on andnud pakkumustele oma nõusoleku.

Riigil on plaanis eraisikute käest omandada raudtee rajamiseks kokku 565 hektarit maad. Valdav enamik ostetavast maast on maatulundusmaa otstarbega. Maa omandamisel makstakse omanikule kokkuleppe korral motivatsioonitasu, mis on tavaliselt 20 protsenti tasust.

Maade omandamist rahastatakse 81% ulatuses Euroopa Ühendamise Rahastust (CEF), 19% on riigi omafinantseering.

Uue valitsusliidu läbirääkijad jätkasid arutelu Rail Balticu üle, sest EKRE on nõudnud Euroopa suunalise raudtee ehituse lõpetamist, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti

Rail Balticu koordinaator Kristjan Kaunissaare ütles, et teoreetiliselt on võimalik uue kiirraudteetrassi ehitamisest loobuda, kui uus valitsusliit peaks niimoodi otsustama, küll aga tuleb arvestada võimalike trahvidega nii euroliidult kui ka Lätilt ja Leedult.

Eestimaa Rohelised: Rail Balticuga on probleeme >>

Eesti peaminister Jüri Ratas, Läti peaminister Māris Kučinskis ja Leedu peaminister Saulius Skvernelis allkirjastasid Tallinnas 31. jaanuaril 2017 Rail Balticu leppe, mis paneb paika uue raudteeühenduse tähtajad, marsruudi ja mitmed tehnilised detailid, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

Rail Baltic on turvaline ja keskkonnasõbralik raudtee, mis ühendab Eestit lõunanaabrite ja Kesk-Euroopaga. Rajatav raudtee võimaldab reisijatele liikumiskiiruse kuni 249 km/h ning kaubarongidele kuni 120 km/h, seisab Rail Baltic Estonia kodulehel

Визуализация трассы Rail Baltic на территории Эстонии
Rail Baltic: vastuoluline raudtee

Rail Baltic Estonia OÜ on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi haldusalasse kuuluv ettevõte. Rail Baltic Estonia põhiülesandeks on kiire raudteeühenduse realiseerimine ning sellega seotud administratiivsete ja tehniliste ülesannete täitmine Eestis.

Samuti esindab Rail Baltic Estonia Eesti riigi huve Balti riikide ühisettevõttes RB Rail AS. Rail Baltic Estonia OÜ-s töötab 14 inimest.

39
Tagid:
raudtee, ühiskond, maatükk, ehitamine, Rail Baltic
Teema:
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (47)
Samal teemal
Rail Baltic: vastuoluline raudtee