Eesti sadamas kinni peetud laev vabastati aresti alt, illustreeriv foto

Eesti sadamas kinni peetud laev vabastati aresti alt

56
(Uuendatud 14:17 01.11.2018)
Türgi ettevõtte Bozdag laevalt, mis on üle aasta Tallinna sadamas seisnud, vabastas tema põhiline laenuandja aresti alt. Meremeestel tekkis lootus väljatenutud raha kätte saada ja koju tagasi pöörduda.

TALLINN, 1. november — Sputnik, Svetlana Burceva. Tankeri Bozdag kapten Nikolai Krupa sai 26. oktoobril dokumendid, mis tunnistavad laeva vabastamist, mis kehtestati juba möödunud aasta kevadel. 1. novembriks lubati meremeestele kõik võlgnevused nende palkade osas kustutada.

"Mulle toodi dokumendid ettevõtte EIGER SHIPPING* operaatorfirma poolt kehetestatud esimese aresti alt vabastamise kohta. Aga kuni Palmali pole kõiki oma võlgnevusi ära klaarinud, seni laeval sadamast lahkuda ei lubata," lausus kapten portaalile Sputnik Eesti. Laevafirmal on veel jäänud tasuda võlgnevused sadama, laevaagendi ja Tallinna laevaremonditehase ees.

Ent kõige olulisemaks ootuseks pärast põhilisele võlausaldajale võlgade tasumist on Nikolai Krupa sõnul nüüd meremeeste palk, mida nad ei ole näinud juba mitmeid kuid.

Nagu selgitas portaalile Sputnik Eesti tankeri Bozdag kokk Pavel Turomša, arestiti 2018. aasta aprillis LITASKO SA hagiavalduse alusel ettevõtteõtte Palmali laev Natig Alijev Taanis ja Bozdag Tallinnas. Laev Natig Alijev vabastati aresti alt septembris ja laev anti üle laevapereta laeva prahtimisfirmale** Fust Bunkering. Tankeri Bozdag saatus kujuneb teisiti. Tankeri meeskonnaliikmete sõnul kavatses laeva omanikfirma Palmali veel kevadel laeva ettevõtele Gasprom Neft maha müüa.

Повар с судна Bozdag Павел Туромша
© Sputnik / Вадим Анцупов
Tankeri Bozdag kokk Pavel Turomša

"Kui me juba märtsis-aprillis siia saabusime, kinnitati meile, et kaotame kuu ja läheme siis põhja poole, Obi lahte Murmanski Mõs-Kamennõi sadamasse, kus Gazprom Neft meid üle võtab," selgitas Turomša.

Aga miski läks valesti. Sellest ajast peale on Bozdag juba üle pole aastaTallinnas kai ääres seisnud ja kogu selle aja on palgata jäänud meremehi "hommikupajukitega" toidetud.

Kapten on kindel, et ettevõte Palmali on suutnud lõpuks ometi ostjaga tankeri hinnas kokku leppida ja Bozdagi järgmiseks omanikuks saab Gazprom Neft. Kapteni sõnul andis laevaagent Palmalis ettevõtte juhtkonna järelepärimise peale edasi pangaandmed meremeestele Eestis palkade väljamaksmiseks. Kuid 31. oktoobri kella 17 seisuga polnud meremehed veel lubatud väljamakseid kätte saanud.

Inimese peale seitse eurot päevas

Sputnik Eesti korrespondent kohtus Bozdagi meeskonna liikmetega ühes kaupluses laevaremonditehase BLRT Grupp lähedal, kus tanker dokis seisab. Bozdagi vanemmehaanik Aleksei Volossevitš ja kokk Pavel Turomša ütlesid, et laevaomanik kindlustas meeskonnaliikmete toitlustamise arvestusega 7 eurot inimese kohta päevas – kõigest 35 eurot said meremehed kulutada toiduainetele, et viis meest ära toita.

Sellest piisab, et osta kõige hädavajalikumat – piima, mune, leiba, sardelle, veidike juurvilju.

Старший механик Bozdag Алексей Волосевич
© Sputnik / Вадим Анцупов
Bozdagi vanemmehaanik Aleksei Volossevitš

Tavaliselt koosneb tankeri meeskond 18 inimesest. Praeguseks on selle pardale jäänud ainult viis meest, kelle kohustuste hulka kuulub laeva toimevõime ülalhoidmine. Nagu meremehed tunnistavad, on nad määramatuse, tühjade lubaduste ja lootusetuse pärast juba korduvalt masendusse langenud.

Venemaa Föderatsiooni diplomaadid on alati valmis aitama

Venemaa suursaatkonna Eestis konsulaarosakonna juhataja, vanemnõunik Danelia Sundetbajeva kinnitas portaalile Sputnik Eesti, et saatkond jälgib tähelepanelikult vene meestega kujunenud olukorda. "Juhul kui olukord on täiesti äärmuslik, saab saatkond aidata neil inimestel kodumaale sõita," ütles Danelia Sundetbajeva ja kinnitas, et ettevõtte Palmali juhtkond tõotas juba oktoobri algul Venemaa suursaatkonnale Eestis tankeri Bozdag ja selle meeskonna mureküsimuse peatset lahenemist.

Старший советник, заведующая консульским отделом посольства РФ Данелия Сундетбаева
© Sputnik / Вадим Анцупов
Venemaa suursaatkonna Eestis konsulaarosakonna juhataja, vanemnõunik Danelia Sundetbajeva

Viimase nädalaga on kogu kontakte puudutav ja uudisteave ettevõtte Palmali veebilehelt kadunud. Sputnik Eesti saatis ettevõttele Gazprom Neft tehingu kohta tankeriga Bozdag järelepärimise ja loodab lähipäevil vastuse saada.

Koos tankeriga Bozdag on Tallinna sadamas kinni peetud veel üks etevõtte Palmali laev – Masali. Meremeeste sõnul pandi alus oksjonile ja kes nüüd selle omanikuks saab, sellega meremehed kursis ei ole.

Venemaa Suursaatkond võttis olukorra meremeestega Tallinna sadamas kontrolli alla >>

*EIGER SHIPPING SA kuulub gruppi LITASKO SA (LUKOIL International Trading and Supply Company), kes on alates 2000. aastast Lukoil Grupi rahvusvahelise kaubanduse ainuoperaatoriks, teostades kõiki grupi tarneid ja kaubandusoperatsioone väljaspool Venemaad.

**Laevapereta prahtimine on leping laeva prahtimiseks ilma meeskonnata, mille kohaselt laevaomanik kohustub kokkulepitud tasu eest andma teatud tähtajaks kaubavedudeks, reisijatevedudeks või muudel laevandusettevõtte ärilistel eesmärkidel prahtija käsutusse ja tema valdusse meeskonnata ja lastita laeva.

56
Tagid:
laev, tanker, arest, Palmali, Bozdag, Venemaa suursaatkond, Tallinna Sadam, Nikolai Krupa, Eesti, Venemaa, Türgi
Samal teemal
Parvlaev "Petersburg" vabastati lõplikult aresti alt
Parvlaeva "Petersburg" omanik katab võlgnevusi
Tallinnas algas parvlaeva "Petersburg" meeskonna repatrieerimine
Parvlaev "Petersburg" jäeti taas elektrita
Eksklusiiv: Venemaa suursaadik kohtus parvlaeva Petersburg kapteniga
Parvlaev "Petersburg" arestiti Eestis – mida meeskond sellest räägib
Eesti sadamas arestiti Venemaa praamlaev "Petersburg" - eksklusiivne