Tallinna Linnatranspordi AS plaanib lisaks värvata kuni 50 bussijuhti, illustreeriv foto

TLT tahab palgata poolsada uut bussijuhti

13
(Uuendatud 23:34 30.10.2018)
Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) plaanib lisaks värvata kuni 50 bussijuhti, et vähendada ettevõttes bussijuhtide ületunnitööd ja tagada paremad tööajatingimused.

TALLINN, 31. oktoober — Sputnik. Ettevõtte liiklusdirektori Meelis Tartu sõnul ei saa samas esialgu rääkida liiniveo mahu suurenemisest pealinna bussiliinidel, vahendas Pealinn viitega BNS-le.

"[Kuid] järgmisel aastal saabuvate kaasaegsete gaasibusside valguses peame valmistuma, et busside arvu kasvades oleks ka juhid olemas," põhjendas Tartu uute bussijuhtide värbamist.

Tallinna Linnatransport hangib sada uut gaasibussi >>

Kandideerimise eelduseks on D-kategooria juhiluba, bussijuhi ametikoolituse tunnistus ja suhtlustasemel eesti keele oskus. Kasuks tuleb varasem töökogemus bussijuhina, täpsus ja kohusetundlikkus, viisakus ja valmidus meeskonnatööks.

TLT pakub omalt poolt transpordisektori keskmisest kõrgemat töötasu, pikaajalist ja stabiilset tööd, paindlikke töötingimusi, tasuta ametialast täiendkoolitust ning soovi korral ettevõtte korraldatud majutust.

Tallinna Linnatranspordi AS-i nõukogu kinnitas ettevõtte 2019. aasta investeeringute kava, mille alusel ostab ettevõte järgmisel aastal sada uut keskkonnasõbralikku gaasibussi, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

Palk ei ole noorte bussijuhtide jaoks ahvatlev 

Transpordi Ametiühingusse kuuluvad bussijuhid saatsid kuu algul tööandjatele, maanteeametile ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile välja teate, et pole nõus tänase palgaga enam tööd jätkama ja on valmis vajadusel oma nõuet toetama aktsioonidega kuni ühistranspordi seiskumiseni välja, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

Bussijuhid nõuavad läbirääkimistel kuupalga tõstmist 1200 eurole ja muudatusi töö- ja puhkeaja reeglistikus. Transpordi Ametiühingu koordinaator Aare Kübarsepp ütles pressiteate vahendusel, et kui riik leidis raha tasuta ühistranspordiks ja lisaliinideks, siis peab leidma ka bussijuhtide palkadeks.

A2 või B1: millist kategooriat on bussijuhtidel tegelikult tarvis >>

Palk ei ole noorte bussijuhtide jaoks ahvatlev, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti kevadel. Selleks, et edaspidi planeeritav tasuta bussisõit saaks toimida ja bussiliiklus ei jääks seisma, on vaja kardinaalseid muudatusi riigihangetes ning tellija ja vedaja käitumises.

"Bussisektoris on olukord kriitiline, kuna Transpordi Ametiühingu andmetel on 80% bussijuhtidest vanuses üle 51 aasta," rääkis ametiühingu juhatuse esimees Üllar Kallas. Ta lisas, et tänaste töötasude juures on juba praegu ettevõtetel raske bussijuhte leida.

Transpordi Ametiühingu juhatuse esimehe Üllar Kallase sõnul vajab bussijuhtide töötasu hüppelist tõusu, et bussijuhte jätkuks ka homme ja ülehomme.

Praeguse palgaga uusi noori bussijuhte tööle ei tule, illustreeriv foto
© Fotolia / Gourmetphotography

"Arvestades ülaltoodut tuleks planeerida selgeid meetmeid, et me saaksime ka edaspidi nautida katkematut ja ohutut reisijateveo teenust," selgitas Kallas.

Transpordi Ametiühing korraldas juba ka 2016. aastal tagasi Tartus, Tallinnas, Pärnus, Narvas ja Viljandis piketid, et juhtida tähelepanu bussijuhtide palganõudele, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

Arvestades bussijuhtide katastroofilist nappust pakkus Eesti Autoettevõtete Liit välja idee leevendada nõudeid nende keeleoskusele, kuna eesti keelt praegu nõutaval tasemel valdavaid inimesi ei ole sugugi lihtne leida, kirjutas uudisteportaali Sputnik Eesti autor suvel.

Praegu on bussijuhid kohustatud valdama eesti keelt vähemalt B1 tasemel ja seda kohustuslikku taset võiks liidu direktori Villem Tori arvates alandada. Ent Keeleinspektsiooni peadirektor Ilmar Tomusk leiab, et eesti keele valdamine tasemel B1 on niigi absoluutne miinimum.

Nagu uudisteportaal Sputnik Eesti varasemalt kirjutas, kujunes eesti keele oskuse puudumine B1-kategooria kohaselt Ida-Virumaa päästekeskuses 12 töötaja vallandamise põhjuseks.

13
Tagid:
töötasu, töö, palk, gaasibuss, bussijuht, Tallinna Linnatranspordi AS, TLT, Meelis Tartu, Tallinn, Eesti