Bensiin ja diisel hakkavad sisaldama biokoostisaineid, illustreeriv foto

Bensiin ja diisel hakkavad sisaldama biokoostisaineid

70
(Uuendatud 09:15 01.05.2018)
Bensiini 95 ja tavalist diislikütust peatselt Eestis enam ei müüda, sest vastavalt Euroopa Liidu direktiivile hakatakse alates teisipäevast turustama biokütust, kus eelpoolnimetatud kütusetüüpidele on lisatud biokoostiaineid.

TALLINN, 1. mai — Sputnik. Biokütus läheb senisest kütusest paari sendi võrra kallimaks ja seda hakkab kuluma rohkem, edastab ERR.

Alates teisipäevast hakkab kehtima uus vedelkütuse seadus, mis kohustab kütusemüüjaid lisama bensiinile ja diislile 3,1 protsendi energiamahu ulatuses biokütuseid.

Eestis müüdavasse mootorikütusesse peab olema segatud biokütus >>

Selle tõttu hakkab bensiin 95 sisaldama viis protsenti etanooli ning diislikütus 3,5 protsenti biokomponenti.

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu tegevjuht Arno Sillat ütles, et sel aastal ei mõjuta see veel tarbijat kuigivõrd, ent järgmise aasta aprillist, kui bioetanooli osakaal suureneb kümeni, on muudatus tuntavam.

Alates 1. maist 2018 peab Eestis müüdavasse mootorikütusesse olema segatud vähemalt 3,1% biokütust, mille kasutamine aitab vähendada õhusaastet ja kasvuhoonegaaside heitmeid, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

Biokütus on biomassist toodetud vedel- või gaaskütus, mida kasutatakse transpordivahendites. Enimlevinud biokütused biodiisel ja bioetanool toodetakse põllukultuuridest, näiteks rapsist või nisust, seejärel segatakse need vastavalt diislikütusesse ja mootoribensiini. Lisaks toodetakse üha rohkem biokütust ka jäätmetest ning tootmisjääkidest, näiteks kasutatud toiduõlist, looma sõnnikust või reoveesettest.

Aastaks 2020 peab transpordikütuste hulgas olema vähemalt 10% biokütust, kusjuures biokütuse sisaldust mõõdetakse kütuse energiasisalduse järgi.

Sputnik.Reiting: kui palju maksab bensiin Euroopas? >>

Samuti peavad tarnijad vähendama 2020. aastaks kasvuhoonegaaside heitkoguseid 6% võrreldes 2010. aastaga – peamine moodus selle saavutamiseks ongi biokütuste kasutamine.

70
Tagid:
keskkond, kasvuhoonegaasid, transport, biokütus, vedelkütus, kütus, bensiin, Arno Sillat, Eesti