Rail Balticu vastased korraldavad taas meeleavalduse

Rail Balticu vastased korraldavad meeleavalduse

27
(Uuendatud 09:55 10.04.2018)
Meeleavaldus "Pettusega ehitatava Rail Balticu vastu" toimub 10. aprilli hommikul kell 9:00-10:00 Tallinnas Swissoteli ees.

TALLINN, 10. aprill — Sputnik. Avalikult Rail Balticust (ARB) saatis Euroopa Komisjonile analüüsi jaanuaris valminud Rail Balticu tasuvusuuringu vigade kohta. Vastuses kinnitab Euroopa Komisjon, et nende eksperdid ei ole uut tasuvusuuringut hinnanud, seisab ARB kodulehel

Rail Baltic: vastuoluline raudtee >>

Ernst & Youngi (EY) poolt teostatud ja eelmisel aastal valminud tasuvusuuringu vähemalt 4,1 miljardi euro suuruste vigade kohta avaldatud analüüsi saatis ARB valitsuse liikmetele, RB Railile, riigikontrolöridele ning Euroopa Komisjonile.

Euroopa transpordivolinik hoiatab Rail Balticu rahastuse peatamisega
© Sputnik / Вадим Анцупов

ARB analüüsi kohaselt näitab tasuvusuuring pärast vigade kõrvaldamist, et Rail Baltic kavandatud kujul ei ole sotsiaalmajanduslikult tasuv ning on Eestile kahjulik.

Nüüdseks Euroopa Komisjonist (EK) ARB-le saabunud vastuses selgitatakse, et Euroopa Komisjoni eksperdid ei ole EY tasuvusuuringut hinnanud, sest seda ei ole esitatud ühegi rahataotluse juurde.

Küll on komisjon varem väitnud, et uuring vastab nõuetele, sest see telliti usaldusväärselt audiitorfirmalt ning selles kasutatud metoodika on õige.

"Meie jaoks on üllatav, et Euroopa Komisjoni ametnik saatis varem mitmeti tõlgendatava vastuse, millest avalikkusele võis jääda eksitav mulje," ütleb ARB juhatuse liige Priit Humal.

Rail Balticu ärimudeli koostab Saksa konsultatsioonifirma >>

"Hea, et nüüd on veidi enam selgust selles, mida ametnik oma vastustega ütles. Väide, et tasuvusuuringu metoodika on õige, tähendab vaid, et uuringus on tõepoolest olemas kohustuslikud kulu- ja tuluread. Meie kinnitame, et osades ridades kasutatud numbrid on valed ja nüüd lõpuks möönab Euroopa Komisjon, et nemadki pole seda hinnanud."

Komisjoni poolt saadetud vastus ARB-d siiski täielikult ei rahulda, kuna osadele küsimustele vastuste andmist on välditud. RB Rail ja valitsuse liikmed pole kirjadele üldse vastanud.

ARB peab väga oluliseks mõistlikku raudteeühendust Euroopaga, kuid on valetamise, manipuleerimise ning salastamise vastu. "Uus rongiühendus tuleb rajada nii, et see oleks elujõuline ning kasulik siinsetele elanikele," kinnitab Humal. "

Soovisime sellest rääkida ka Rail Balticu konverentsil, kuid RB Raili juht Rubesa meile esinemiseks aega ei andnud. Seega saame kõnelda vaid meeleavaldusel, mis toimub teisipäeval kell 9:00-10:00 konverentsipaiga ees aadressil Tornimäe 3," lõpetab Humal.

Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.

Esialgse ajakava kohaselt peaks raudtee valmis saama aastatel 2024-2025.

27
Tagid:
meeleavaldus, majandus, ARB, Swissotel, Rail Baltic, Eesti, Tallinn