Tallinna lennujaam

REN TV operaatorit ei lastud Eestisse Hodorkovski foorumile

27
(Uuendatud 12:28 13.04.2017)
REN TV operaator teatas, et teda ei lubatud üle Eesti piiri tagasisõidu pileti puudumise tõttu. Ajakirjaniku kodumaale tagasisaatmise eest tuleb tal tasuda omast taskust

ТАLLINN, 13. aprill — Sputnik. REN TV operaatorit Ilja Omeltšenkot, kes oli toimetuse ülesandel teel Tallinna, keelduti Eestisse sisse laskmast, teatas telekanal.

„Eesti piirivalvurid keeldusid REN TV operaatorit Ilja Omeltšenkot, kes oli toimetuse ülesandel teel Avatud Venemaa foorumile, Eestisse lubamast Telekanali töötaja kutsuti Tallinna lennujaamas passikontrolli käigus uurimiskabinetti," öeldakseteadaandes telekanali veebelehel.

Aga kus on tagasisõidu pilet?

Võttegrup oli telekanali avalduse kohaselt suundunud Tallinna koos kõigi vajalike dokumentidega. Ajakirjanikel olid äriviisadega välispassid ning akrediteering foorumile.

Esimesena läbis kontrolli REN TV korrespondent ja ta lubati probleemivabalt riigi territooriumile. Vaatamata sellele, et operaatori dokumendid olid vormistatud täpselt samaviisi, keelduti teda riiki lubamast.

„Operaatorit kuulati üle tund aega, äraütlemisdokumendis on piirivalveteenistus keeldumise põhjusena sedastanud: "Riigis viibimise eesmärki ja tingimusi kinnitavate dokumentide puudumine."

Seejärel võeti telekanali töötajalt pass ära," rõhutati REN TV-s.

Operaator ise tegi telekanali veebilehele ülespandud video, kus ta ütleb, et piirivalvurid küsitlesid teda põhjuste üle, miks tal Moskvasse tagasisõidu pilet puudub.

Omeltšenko jäeti lennujaama transiiditsooni ootama otsust kodumaale tagasisaatmiseks.

Operaatori sõnul teatasid lennujaama töötajad, et tagasipilet Moskvasse tuleb tal endal kinni maksta, öeldakse telekanali teadaandes.

Sihtasutusest liikumiseks

Organisatsioon Avatud Venemaa asutati Jukose aktsionäride ja muude eraisikute poolt 2001. aastal „eesmärgiga realiseerida heategevuslikke, hariduslikke ja valgustuslikke projekte".

Mihhail Hodorkovski vahistamine 2003. aastal selle tegevust ei peatanud, kuid 2006. aastal pani Moskva Basmannõi kohus organisatsiooni pangaarved aresti alla. 2014. aastal teatas Hodorkovski Berliinis Avatud Venemaa tegevuse jätkumisest. 2016. aasta juuni keskel sai teatavaks, et Avatud Venemaast saab poliitiline liikumine ja 13. novembril 2016. aastal toimus Helsingis selle asutamiskongress. Liikumist juhtis Mihhail Hodorkovski ning valiti liikumise nõukogu 11 liiget.

Meile ei ole teid tarvis

Venemaa ajakirjanikud on korduvalt seisnud silmitsi probleemidega sissesõidul Balti riikidesse.

2016. aasta oktoobris teatas Läti piirivalveteenistus meediaagentuuri Rossija Segodnja töötaja Ella Taranova väljasaatmisest riigi territooriumilt. Ametkonna avalduse kohaselt viibis ta Lätis ebaseaduslikult, kuna 2014. aasta augustist peale on ta Läti kaitsepolitsei mustas nimekirjas.

2015. aasta oktoobris peeti Koidula piiripunktis kinni ülevenemaalise riikliku televisiooni- ja raadiokompanii (VGTRK) võttegrupi korrespondent Nikolai Vassiljev. Läbivaatuse käigus pöörati ajakirjanikel taskud pahupidi, paluti ette näidata kõik isiklikus pagasis sisalduv. Kinnipeetud vabastati mitme tunni pärast, nende viisad annulleeriti.

Leedu välisministeerium keeldus 2014. aasta aprilis akrediteerimast RIA Novosti erikorrespondenti Irina Pavlovat, põhjust võimud ei selgitanud.

27
Tagid:
RIA Novosti, VGTRK, REN TV, piirivalve, operaator, Hodorkovski, korrespondent, ajakirjanik
Teema:
Meedialahingud (93)