Koolitüdruk, illustreeriv foto

Pedagoogikakorüfeed arutasid, kuidas on kasulik vähendada laste koolikoormust

31
(Uuendatud 15:14 16.08.2019)
Tallinna Linnamäe Vene Lütseumi direktor Sergei Garanža ja Tallinna Kunstikooli direktor Märt Sults vestlesid ümarlauas "Kooliaasta algus: kas ootame uusi teadmisi või uusi probleeme?" sellest, kuidas vähendada õpilaste koormust nii, et nendele antav haridus ei halvene.

TALLINN, 16. august — Sputnik. Iga aastaga kasvab vajalike teadmiste hulk, mis õpilased peavad koolist saama. Kuidas vähendada laste koormust nende arengule kahju toomata, arutasid haridusvaldkonna tõelised korüfeed: Tallinna Linnamäe Vene Lütseumi direktor Sergei Garanža ja Tallinna Kunstikooli direktor Märt Sults.

Reedel, 16. augustil, toimus Sputnik Eesti pressikeskuses ümarlauavestlus "Kooliaasta algus: kas ootame uusi teadmisi või uusi probleeme?". Kohale tulnud eksperdid arutasid, mis on Eesti koolide ja õppekava tugevad ja nõrgad kohad ning mida tuleb muuta ja mida arendada.

Igaühele oma

Arutelu algas küsimusest, kas õpilaste koormus ei ole liiga suur. Sergei Garanža arvates on nõuetele vastavat haridust omandada püüdvate õpilaste koormus lausa kolossaalne. Probleemi lahendust näeb ta koormuse diferentseerimises.

Директор Линнамяэского русского лицея Сергей Гаранжа
© Sputnik / Вадим Анцупов
Tallinna Linnamäe Vene Lütseumi direktor Sergei Garanža

"Näiteks meie Linnamäe Vene Lütseumis pakutakse neile, kes juba teavad, et vajavad oma tulevases kutsetöös matemaatikat, rohkem selle õppeaine tunde. Need, kes soovivad töötada humanitaaralal, saavad vähem matemaatikat," jutustas ta oma kogemusest.

Garanža rõhutas, et koormust tuleb doseerida, eriti algklassides.

Hõivatud vanematel ei ole aega lastega tegelda

Märt Sults märkis omakorda, et esimesse klassi tuleb väga erineva arengutasemega lapsi, mõni ei tunne tähtigi. Sellepärast tuleb tema arvates haridust diferentseerida juba algklassides.

Директор Таллиннской художественной школы Мярт Сультс
© Sputnik / Вадим Анцупов
Tallinna Kunstikooli direktor Märt Sults

"Neljandast kuuenda eluaastani käituvad lapsed sageli põhimõttel "kust tuul, sealt meel" — vastavalt tujule. Last peavad õpetama vanemad, aga nemad käivad tööl. Appi võib tulla vanaisa või vanaema, aga nemad käivad samuti tööl. Lasteaedades aga õpetajaid tegelikult ei ole," märkis Sults kahetsusega.

Loe lisaks hariduse teemal: 

31
Tagid:
Sputnik Eesti pressikeskus, ümarlaud, Märt Sults, pedagoog, kool, haridus, Eesti
Teema:
Sputnik Eesti pressikeskus (47)
Samal teemal
Eesti noortepoliitika mudel kuulub Euroopa parimate hulka
Tallinna linnapea astus välja venekeelse hariduse kaitseks
Zahharova paljastas Eesti "ühtse kooli" tõelise eesmärgi