Minister Mailis Reps

Eesti hariduse edulugu pälvis Stanfordis palju vastukaja

33
Minister Mailis Reps pidas Stanfordi Ülikoolis avaliku loengu, mis keskendus tuleviku haridusele ja oskustele. Eesti hariduse edulugu pälvis Stanfordi ülikoolis palju vastukaja ning loengul osalenud publiku sõnul on teistel riikidel Eestilt palju õppida.

TALLINN, 12. jaanuar — Sputnik. Ligi 70-pealise publiku ees rõhutas minister vajadust vaadata vähemalt kümme aastat tulevikku, edastas Haridus- ja teadusministeerium.

"Oluline on luua selline kool ja haridussüsteem, mis õpetab õppima. 21. sajandi ühiskond eeldab pidevalt uute oskuste ja teadmiste omandamist. Uute ja põnevate õppimisviiside kõrval ei maksa ära unustada ka varasemat, sest parimat saab saavutada vaid sidudes omavahel erinevate põlvkondade lähenemisi, teadmisi ja oskusi õpetamisel," sõnas Reps.

Palm: Eesti helge tuleviku takistuseks on tänapäeva haridus >>

Minister rääkis, et Eesti ühiskond mõistab hariduse olulisust ja vajalikkust, sest näiteks eestlaste osalemine elukestvas õppes ja täiendkoolitusel on väga aktiivne.

Пикет под названием Гомопропаганду вон из школы перед зданием Министерства образования и науки в Таллинне
© Sputnik / Вадим Анцупов

"Eesti haridus on kindlasti maailmas eeskujuks, eelkõige digiõpikud, kaasaegsed oskused ja teadmised, suurepärased tulemused rahvusvahelistes võrdlustes," sõnas minister.

"Viimastel päevadel toimunud kohtumised kinnitavad, et maailma tippülikoolid on huvitatud sellest, kuidas me Eestis oma haridussüsteemi oleme kujundanud," lisas Mailis Reps.

Loengul osalenud üliõpilaste, akadeemiliste töötajate, professorite ja haridusjuhtide sõnul on Eesti praktikatest ja kogemustest teistel riikidel väga palju õppida.

Lisaks avalikule loengule kohtus minister Reps Stanfordi Ülikooli raamatukogu juhi Mike Kelleri ning Eesti ja Balti õpingute kuraator Liisi Essega, kellega arutati Eesti-teemalise raamatukogusektsiooni tulevikku.

Samuti kohtus minister Eestis õppinud ja praktiseerinud tudengite ja ülikooli professoritega ning kohaliku eestlaskonnaga.

Saadikud ja avalikkus nõudsid "homopropaganda väljajuurimist" koolidest >>

Lõppeva aasta kokkuvõtet tehes ütles Eesti politoloog Toivo Palm oma kommentaaris portaalile Sputnik Eesti, et riigis on viimasel ajal näha ühiskonna üha suuremat kihistumist: "Eestlased ja venelased lähevad oma teed, inimesed eemalduvad üksteisest üha kaugemale."

Palmi arvates on põhjus paljuski Bologna süsteemil põhineva haridussüsteemi vajakajäämistes. Poliitikateadlane mainis selle peamisi puudusi, mis avaldavad olulist mõju nii teadmiste kvaliteedile, maailmavaatele, kui koolide ja ülikoolide lõpetajate orientatsioonile ühiskonnas ja elus.

Venelased eestlaste hõimu liual
© Sputnik / Вадим Анцупов

Õppekavades puudub süstemaatilisus ja järjekindlus. Selle tulemusena ei ole gümnaasiumis omandatud teadmised täielikud - need on killustatud, omavahel kooskõlastamata, ega saa olla järgnevale kvaliteetsele kõrgharidusele aluseks.

Põhimõtteliselt leiab Palm, et Eesti keskharidus ei vasta abituriendi ülikooli jaoks ettevalmistamise nõuetele ega anna ka selget arusaama sellest, milleks selle omandanud inimene võimeline on.

"Et olla hea reaalainete - inseneriteaduste spetsialist, peate kõigepealt omandama universaalse keele, mida me nimetame matemaatikaks. Meil on hetkel olemas "laia" ja "kitsa matemaatika" kontseptsioon ning õpetatakse valdavalt "kitsast" varainti. Mida see tähendab? Inimestele antakse poolik haridus," pahandab Palm.

Samasugused "kastreeritud" programmid on ka geograafias, bioloogias, ajaloos.

Mis puudutab kõrgharidust, siis ei saa poliitteadlase sõnul kolme õppeaastat nn ülikoolides kuidagi täisväärtuslikuks kõrghariduseks nimetada.

33
Tagid:
Haridus- ja teadusministeerium, Mailis Reps, haridus, kool
Samal teemal
Rahvusvahelise hariduse päevad: millised riigid on tudengite seas menukad
Täienduskoolitused arvudes: populaarsemad olid isikuarengu, juhtimis- ja keelekoolitused
Venemaa üliõpilaste dessant "vallutas" Sputnik Eesti toimetuse
Presidendi intervjuu - Eestis elava vene rahva mõnitamine