Eesti Raudteelaste Ametiühingu Oleg Tšubarov

Ekspert: lähimal 50 aastal jääb Rail Baltic ebarentaabliks

(Uuendatud 21:17 06.12.2019)
Kõik objektiivsed tegurid ja asjatundjate prognoosid räägivad kiirraudtee Rail Baltic rajamise vastu, kuivõrd see jääb pikkadeks aastakümneteks kahjumit tootma, leiab Eesti Raudteelaste Ametiühingu Oleg Tšubarov.

TALLINN, 6. detsember — Sputnik. Riigikontrolli poolt teostatud audit näitas, et Rail Balticu raudteemagistraali tegelikud ehituskulud ületavad tublisti esialgu eeldatuid ning juba ilmnenud mahajäämus tööde ajakavast suureneb veelgi.

Проект Rail Baltic
© Фото : Rail Baltica
Rail Balticu projekt

Niisuguste nukrate järeldusteni jõudsid audiitorid nende tehtud auditi tulemusena. Avaldatud aruandes tunnistatakse, et raudtee Eesti vastutusalasse kuuluvate ehitustööde osas ollakse tööde teostamise tähtaegade täitmisel enam kui kahe aasta võrra hilinenud. Kogu projekti puhul ollakse tänaseks hilinenud poolteist aastat.

Riigikontrolli järeldusi kommenteerides ütles Eesti Raudteelaste Ametiühingu esimees Oleg Tšubarov Sputnik Eestile, et projekt on ebarentaabel:

"Lähimal 50 aastal jääb see ebarentaabliks, kuni majandus ja paljugi mis maailmas ei muutu."

Tema sõnul annavad tänapäeval igasuguse raudtee toimimisele aluse mahukad kaubaveod, mida Eestis juba ammuilma nähtud pole. Panus reisijatevedudele pole piisava hulga püsireisijate puudumise tõttu kuigivõrd kõneväärne, liiatigi hakkab siin küllalt olulist rolli mängima sõidupileti hind, mis Tšubarovi sõnul ei tule just madalamate killast.

"Tol projektil on palju aspekte, mis seda mõjutavad, kas ta kunagi üldse hakkab tulu teenima," sedastab Eesti raudteelaste esimees. Ta meenutas, et seniajani on olemas raudteevõrgustik, mis suudab Eestit Poolaga ühendada. Aga tõsiasi, et seda ei olegi rakendatud, kõneleb kaudselt samuti uue Rail Balticu kahjuks.

Nagu Sputnik Eesti teatas, põhjustas Rail Balticu ehitustööde hilinemise põhjalikumate uuringute tegemise vajadus, hanke või konkursi luhtumine ning kinnisasja avalikes huvides omandamise seaduse oodatust hilisem kehtestamine, samuti viivitused projekteerimistingimuste ja -juhiste väljastamisel projekti koordineeriva ettevõtteRB Rail AS poolt.

Lisandunud mureks on Eesti projektiosa kallinemine 13,9% võrreldes Euroopa Liiduga sõlmitud rahastuslepetes kokku lepituga.

See tähendab 31,7 miljonit eurot, mis Eestil tuleb "oma taskupõhjast kokku kraapida", kuna Brüssel eraldab Rail Balticu jaoks raha ainult esmase rehkenduse kohaselt.

Eesti rahandusministeeriumi andmetel peab Eesti 2023. aastani kavandatud ehitusjärguks eraldatud 410,7 miljonist eurost panustama oma riigieelarvest 94,4 miljonit eurot, mis on juba eelarvesse sisse kirjutatud. Kogu projekti maksumus on 5,8 miljardit eurot. Suurema osa sellest rahastab Euroopa Liit.

Oleg Tšubarovi venekeelset kommentaari saab kuulata siin: 

Lugege lisaks: 

Tagid:
Eesti, rentaablus, raudtee, majandus, Rail Baltic
Teema:
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (51)
Samal teemal
Rail Baltic: vastuoluline raudtee