Jüri Ratas kohtus Riias oma Balti riikide kolleegidega

Eesti peaminister kiirustab Balti kolleege Rail Balticu projektiga

71
(Uuendatud 15:01 24.08.2019)
Baltimaade peaministrite kohtumisel kutsus Eesti peaminister Jüri Ratas üles kiirendama Rail Balticu raudteeprojekti elluviimist.

TALLINN, 25. august — Sputnik. Balti riigid on Rail Balticu projekti elluviimisel ajale jalgu jäämas, seega tuleks selle elluviimist kiirendada. Sellisele järeldusele jõudsid Balti riikide peaministrid Riias pärast Balti keti 30. aastapäevale pühendatud ühiskoosolekut toimunud kohtumisel. 

Юри Ратас встретился в Риге с коллегами из Латвии и Литвы
© Фото : Valsts kanceleja / State Chancellery of Latvia
Juri Ratas kohtus Riias kolleegidega Lätist ja Leedust

Leedu valitsuse asekantsleri Deividas Matulionise sõnul arutasid nad Riias peaministrite kohtumisel muu hulgas Rail Balticu projekti. Valitsusjuhid jõudsid järeldusele, et Eesti, Läti ja Leedu on projekti elluviimisest maha jäänud. 

Leedu asekantsler märkis, kui oluline on tagada, et projektile eraldatavad ELi rahalised vahendid jääksid samaks - 80% vahenditest eraldab Euroopa, 20% BAlti riigid. 

Sputnik Eesti on kirjutanud, et Rail Baltic ühendab Eesti, Läti ja Leedu raudteevõrgustiku Euroopa Liidu transpordisüsteemiga. Ambitsioonikas raudteeprojekt oli algusest peale üldsuse suure tähelepanu all, jagades inimesed kahte leeri. 

Kriitikud seavad majandusliku tasuvuse kahtluse alla projekti. Nii pani hiljuti projektile sünge "diagnoosi" Eesti majandusteadlane Olev Raju, kelle sõnul ei saa magistraal olla Eestile majanduslikult tasuv isegi siis, kui selle ehitust finantseeritakse peaaegu täielikult EL eelarvest.

Samal ajal ennustavad projekti toetajad reisijate- ja kaubavoogude kasvu. Peaminister Jüri Ratas ütles varem, et Rail Balticu võimaldab Baltimaadel ja Soomel lõpuks saada osa hästi integreeritud Euroopa siseturust.

Esimesed ehitustööd Rail Balticu Eesti trassiosal on juba alanud - Tallinna ringtee Saku-Luige maanteelõigul valmistatakse ette viadukti ehitust.

Kokku on kavandatud 18 liiklussõlme rekonstrueerimine - see on esimene etapp, mis kavatsetakse lõpule viia hiljemalt 2023. aastal. Teine etapp on Rail Balticu raudtee paigaldamine. Testiperiood enne raudtee kasutuselevõttu on kavandatud 2026. aasta algusesse.

Eesti rahandusministeeriumi andmetel on projektile kuni 2023. aastani eraldatud 410,7 miljonist eurost Eesti riigi panuseks olevad 94,4 miljonit eurot juba eelarves sees. Projekti kogumaksumus on 5,8 miljardit eurot. Suurem osa vajalikest vahenditest tuleb Euroopa Liidu eelarvest.

Lugege lisaks:

71
Tagid:
peaministrid, Leedu, Läti, Rail Baltic, Baltimaad, Eesti
Samal teemal
Rail Baltic: vaidlused suundade üle
Rohelised kutsuvad üles loobuma Rail Baltic trassi ehitusest
Martin Helme: Rail Baltic on katastroofiprojekt
Ratas: Rail Baltic on Balti riikide koostöö proovikivi