Kütusehinnad

Bussid jäävad seisma: minister hoiatas biokütuse kahjulikkuse eest 

224
(Uuendatud 12:39 20.08.2019)
Diislikütusele biokomponendi lisamise kohustus on juba kaasa toonud põllumajandusmasinate rivist välja langemise juhtumeid ning ohustab edaspidi ühistranspordi tööd, arvab maaeluminister Mart Järvik.

TALLINN, 20. august — Sputnik. Maaeluminister Mart Järvik selgitas, kuidas kohustuslikku biolisandit sisaldav diislikütus võib panna seisma enamiku Eesti ühissõidukitest, vahendab ERR.

Март Ярвик - министр сельской жизни Эстонии
Maaeluminister Mart Järvik

Järvik on varem valitsuse pressikonverentsil teatanud, et diislikütusel töötavate põllumajandusmasinate rivist välja langemise juhtumid on sagenenud.

Tema sõnul on uued kombainid pärast pikaajalist seismist hakanud sagedamini keset põldu seiskuma, sest biokütus on halvasti segatud: kohustuslik biokomponent sadestub paagi põhja ja ummistab filtri.

Ministrit ärgitas seda teemat tõstatama Tartumaa Põllumeeste Liidu pöördumine, täpsustas ta intervjuus Eesti Rahvusringhäälingule. Muide, Järviku arvates ei ole kombainide kütusefiltri ummistumine kõige suurem probleem, mida biokütuse kasutamine võib tekitada.

Minister rõhutas, et uus kütus võib ohustada kõiki diiselmootoriga sõidukeid, sealhulgas ühissõidukeid.

Tanklaketi Circle K peadirektor Kai Realo on aga veendunud, et kõik biokütusega seotud kartused on alusetud. Tema sõnul läheb Eesti biokütustele üle Euroopa Liidus viimaste seas ja toodetele kehtestatud kvaliteedinõuetes on arvesse võetud töökindlus iga ilmaga.

Nagu Sputnik Eesti on kirjutanud, algas järkjärguline üleminek biokütustele Euroopa Liidu algatusel 2018. aasta mais : sellega püüab Brüssel vähendada transpordi keskkonnamõju ja hoida õhu puhtana.

2018. aastal pidi Eesti tanklates müüdav diislikütus sisaldama 3,5%, bensiin 95 aga 5% biokomponenti (kütuse bioenergiasisaldus pidi olema vähemalt 3,1%).

Alates 2019. aasta aprillist on see näitaja diislikütuses 7%, bensiinis 95 aga 10% (kütuse bioenergiasisaldus peab olema vähemalt 6,4%).

Biokomponendi osa on kavas suurendada ka edaspidi: alates 2020. aasta jaanuarist peab Eestis müüdava kütuse bioenergiasisaldus olema juba 10%.

Lugege lisaks:

224
Tagid:
CO2, Roheline Liikumine, Roheline Energia, Euroliit, biokütus, mootorkütus, diisel
Teema:
Biolisanditega kütus (10)
Samal teemal
Eestis müüdavasse mootorikütusesse peab olema segatud biokütus
Bensiin ja diisel hakkavad sisaldama biokoostisaineid