Auruvedur Haapsalu raudteejaamas.

Haapsalu raudteed veel ei tule

35
(Uuendatud 00:00 18.06.2019)
Terava rahapuuduse tõttu tuleb Eesti valitsusel paljud projektid määramata ajaks kalevi alla panna. See puudutab ka raudteeühendust kuurortlinna Haapsaluga.

TALLINN, 17. juuni — Sputnik. Majandus- ja taristuminister Taavi Aas teatas, et Haapsalu raudtee ehitamiseks pole praegusel hetkel riigieelarves raha ette nähtud, kirjutab ERR. Riigikogu saadik Jaanus Karilaid ja sihtasutuse Läänemaa nõukogu esimees Urmas Sukles on pöördunud valitsuse poole taotlusega rahastada Haapsalu raudtee väljaehitamist. 

Taavi Aasa sõnul on valitsus seda ettepanekut arutanud, kuid ei seni ole leitud vahendeid selle plaani elluviimiseks. 

"Loodame, et selle küsimuse juurde on võimalik tagasi pöörduda sügisel, kui vaadatakse üle uus majandusprognoos, või siis järgmisel aastal uue eelarvestrateegia koostamise käigus," lisas minister.

Karilaid ja Sukles tegid ettepaneku rajada Turbast Haapsaluni elektriraudtee koos vajaliku taristuga, raudtee ja maantee kahetasandiline ristumine ja alajaamad.

Riigiettevõte Eesti Raudtee on valmis seda ideed ellu viima, kui vastav otsus langetatakse. AS Eesti Raudteel puudub täna info järgmiste ehitusetappide kohta, kuid kui sellekohane otsus peaks tulema, siis oleme omalt poolt valmis seda teostama," ütles Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin. 

Sputnik Eesti on kirjutanud, et Tallinna reisirongiühenduse lõpetamine kuurortlinna Pärnuga  vahel Lelle ja Pärnu vahelise viletsas seisus raudteelõigu pärast põhjustas tohutu kriitikalaviini. Seda raudteed taastada ei peetud kallihinnalise Rail Balticu* tõttu otstarbekaks.

Kõigest hoolimata on raudtee populaarsus tõusuteel. Elroni andmetel sõitis tänavu mais rongidega rekordiline hulk reisijaid – 726 000. Aasta algusest on rongiga sõitnud 3,4 miljonit inimest, mida 4% rohkem kui möödunud aasta samal ajavahemikul. 

Tartusse vähem kui kahe tunniga >>

Kõige enam reisijaid oli marsruudil Tallinn–Paldiski (133 000), Tallinn–Riisipere (113 000) ja Tallinn–Tartu (102 000).

* 730 kilomeetri pikkune Rail Baltic peab ühendama Lääne-Euroopa riike Varssavi, Vilniuse, Kaunase, Riia, Tallinna kaudu Baltimaadega ja edasi parvlaeva abil Soomega. Trassi pikkus Eestis on ligi 300 kilomeetrit, Leedus 360 ja Lätis pisut üle 300 kilomeetri. Magistraali ehituse lõpulejõudmist on oodata pärast 2022. aastat.

35
Tagid:
Eesti Raudtee, rahastus, Riisipere, Umas Sukles, Jaanus Karilaid, riigieelarve, raudteeühendus, Haapsalu
Samal teemal
Martin Helme: Rail Baltic on katastroofiprojekt
Ratas: Rail Baltic on Balti riikide koostöö proovikivi
Eesti Raudtee lõpetas aasta edukalt
Venemaa Raudtee näitas uut duši ja külmikuga kupeevagunit