Austrias arutati Rail Balticuga seonduvat

Austrias arutati Rail Balticuga seonduvat

33
(Uuendatud 13:09 30.10.2018)
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson kohtus esmaspäeval Austrias koos Leedu ja Läti kolleegidega Euroopa Komisjoni transpordivolinik Violeta Bulciga, et ühiselt arutada Rail Balticu projekti tulevikku.

TALLINN, 30. oktoober — Sputnik. Kohtumisel kinnitasid nii Balti riikide esindajad kui ka transpordivolinik, et nad on valmis Rail Balticu projektiga tempokalt edasi liikum, edastas Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.

Euroopa Komisjoni transpordivolinik Violeta Bulc ütles kohtumisel ministritega, et Rail Baltic on üks tähtsamaid Euroopa taristuprojekte riikide ühendamisel.

Balti riikide peaministrid kirjutasid Rail Balticu leppele alla >>

"Tegemist on kogu regioonile olulise projektiga, mis nõuab kõigilt osapooltelt poliitilist kokkulepet ja riikide pühendumist," märkis Bulc.

Volinik juhtis tähelepanu projekti ettevalmistööde tähtaegadele ning õhutas riike kiiremini edasi liikuma, et kulud oleks abikõlbulikena kaetavad Euroopa Liidu eelarvest. Balti riikide ministrid kinnitasid omakorda kohtumisel, et Rail Balticu projekt on jätkuvalt prioriteetne ning samme selle edukaks elluviimiseks tehakse nii liikmesriikides kui ka ühisettevõttes RB Rail AS igapäevaselt.

"Tänasel kohtumisel leidis kinnitust, et teeme koostöös Läti ja Leeduga kõik endast oleneva, et püsida ettevalmistus- ja ehitustöödega ajagraafikus. Eesti RB trassi osas on kehtestatud maakonnaplaneeringud ning valminud eelprojekt. Lisaks on alustatud tehnilise projekteerimise hangetega, mille tulemusel valmib põhiprojekt," sõnas Simson.

"Esimesed lepingud töövõtjatega on kavas sõlmida 2019. aasta alguses. Üle-eelmisel nädalal kuulutas Maanteeamet koostöös Rail Baltic Estoniaga välja esimese RB põhitrassi puudutava ehitushanke, mille tulemusel rajatakse Rail Balticu trassi ületav maanteeviadukt Saustinõmmel," sõnas minister.

"Kokkuvõtvalt saab öelda, et kui Rail Baltic saab Euroopast oodatud toetuse, siis Eesti inimesed saavad juba aastal 2026 teha uuel raudteel esimesed reisid," kinnitas majandus- ja taristuminister.

RB Raili juht Baiba Rubesa astus ametist tagasi >>

Minister lisas, et hetkel käivad otsingud RB Rail AS-i uue tegevjuhi leidmiseks ning peagi jõutakse potentsiaalsete kandidaatidega intervjuudeni.

"Seejärel jõuavad parimad kandidaadid nõukogu ette ning loodetavasti saame peagi rääkida ka uuest RB Raili tegevjuhist," täpsustas minister.

Kolme Balti riigi ühisettevõtte RB Rail tegevjuht Baiba Rubesa, kelle ametiaeg pidi nagunii tänavu oktoobris lõppema, teatas septembri lõpus ametist tagasi astumisest, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

Tallinn osaleb Rail Balticu projektis
© Sputnik / Вадим Анцупов

Baiba Rubesa ütles pressikonverentsil, et vaatamata mitmetele edusammudele on kolme aasta jooksul olnud ka olulisi tagasilööke: kolm riiki pole suutnud saavutada kokkuleppeid projekti ühisel elluviimisel ja juhtimisel. Need on põhjused, miks ta loobub oma ametist kuu aega enne oma ametiaja lõppu.

Rail Baltic on esimene nii hiiglaslik kommertsprojekt, mida kolm Balti riiki koos teostavad, ning selle edukusest sõltub meie usaldusväärsus, ütles peaminister Jüri Ratas Rail Baltica Global Forum konverentsi avasõnas kevadel, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

Rail Balticu projekti eesmärgiks on ühendada kolm Balti riiki Euroopa standardlaiusel raudtee abil üle-Euroopalise transpordivõrgustikuga. Raudtee marsruut on Tallinn-Pärnu-Riia-Panevežys-Kaunas kuni Leedu-Poola riigipiirini. Raudtee kuulub TEN-T põhivõrgustiku Põhjamere-Läänemere koridori.

Maksimaalsed kiirused on 240 km/h reisi- ning 120 km/h kaubavedudele. Raudtee pikkus ca 700 kilomeetrit, lisaks on planeeritud Kaunase ja Vilniuse vaheline trass, mis lisab ca 100 km. Ehitatakse välja ka ühendused Riia ja Kaunase lennujaamadega, Riia ning Muuga sadamatega.

33
Tagid:
ehitus, raudtee, majandus, Rail Baltic, Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Violeta Bulc, Kadri Simson, Leedu, Läti, Eesti, Austria
Teema:
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (39)