Eesti ettevõtted on taas esindatud iga-aastasel näitusel TransRussia

Kõigele vaatamata: Eesti ettevõtted osalevad näitusel TransRussia

56
(Uuendatud 09:39 27.09.2018)
Eesti ettevõtted on taas esindatud iga-aastasel näitusel TransRussia, hoolimata sellest, et Eesti ja Venemaa suhted transpordisektoris ei ole kõige paremad.

TALLINN, 26. september — Sputnik, Deniss Pastuhhov. Eesti ettevõtete taotlusi osalemiseks rahvusvahelisel transpordi- ja logistikateenusete ja tehnoloogiate näitusel TransRussia 2019 võtab Eesti ettevõtluse arendamise sihtasutus (EAS) vastu 15. oktoobrini 2018, teatatakse EAS kodulehel. Näitus toimub Moskvas järgmisel aasta 15.-17. aprillini.

"TransRossija": Eesti väljapanek märgiti ära parima rahvusliku väljapanekuna >>

Eesti stendi kuraator näitusel TransRussia Tatjana Jerjomina on veendunud, et Eesti ettevõtete huvi näituse TransRussia vastu ei vähene ja Eesti stend on kindlasti esindatud vähemalt tavapärase osalejate hulgaga. Jerjomina portaalile Sputnik Eesti antud kommentaaride kohaselt osaleb riigi esinduses tavaliselt 11-13 ettevõtet, millest 80% on näituse pidevad osalejad.

Татьяна Ерёмина
© Sputnik / Алексей Стефанов
Eesti stendi kuraator näitusel TransRussia Tatjana Jerjomina

Eesti transporditurg on Tatjana Jerjomina sõnul üsna stabiilne ja Eesti ettevõtete pidev kohalolek TransRussial on märk sellest, et ettevõtted vajavad seda.

"Venemaa on jätkuvalt mitte ainult Eesti lähim naaber, vaid ka suur turg Euroopast Venemaale tulevate ning Venemaalt läbi Euroopa minevatele kaubavoogudele, mis jäävad kindlasti kestma ka tulevikus," ütles Jerjomina.

"Isegi arvestades sanktsioone ei ole kaubavedu vähenenud kordades, vaid on muutunud komplitseeritumaks, muutunud on kaupade nomenklatuur. Lisaks sellele ei tähenda TransRussia mitte ainult Venemaa, vaid ka Euroopa turgu ja Venemaad võib vaadelda kui transiitriiki Aasia riikide suunas," märkis ta.

Taotlusi osalemiseks Eesti väljapanekus on igal aastal umbes 14-15. Väike osa nendest lükatakse tagasi, sest mõnel soovijal on olnud maksuvõlad, mis ei ole konkurentsitingimuste kohaselt osalejatele lubatud.

Eesti esindaja "TransRossijal" — tahame olla nagu lätlased >>

Mõned ettevõtted, kes esitavad taotluse esmakordselt, arvavad, et kui näitusel osalemist toetab riik, on osalemine neile täiesti tasuta. Tegelikult peavad ettevõtted alati maksma teatud osamakse, riik maksab ainult stendi pinna rendi, kuid stendi ehitamise ja täiendavad kulud kantakse osalejate kollektiivsetest maksetest.

Ühine ekspositsioon on Eesti ettevõtete jaoks kõige efektiivsem variant, sest seda toetab EAS. See võimaldab näitusel osaleda ja seal töötada väiksemate kuludega, kui eraldi stendi korral.

Seetõttu oletab Jerjomina, et Eesti üksikettevõtetel ei saa TransRussia-2019 eraldi stendi olema.

Kuid ta sooviks väga, et huvi näituse vastu oleks mitte ainult eraettevõtjatel, vaid ka riigil ja Eesti transpordiministeeriumil, sest riigi toetus on teatav märk turu kvaliteedist.

Eesti stendil on piirkondlik mitmekesisus

Jerjomina lisas, et rahvuslikul väljapanekul on esindatud mitmed Eesti piirkonnad — mitte ainult Tallinn ja Harjumaa, kus nominaalselt paikneb enamik Eesti transpordiettevõtteid. Traditsiooniliselt on näitusel esindatud Sillamäe sadam, mida kinnitas portaalile Sputnik Eesti oma kommentaarides ka Sillamäe sadama turundusdirektor Andrei Birov.

Директор по развитию порта Силламяэ Андрей Биров
© Sputnik / Вадим Анцупов
Sillamäe sadama turundusdirektor Andrei Birov

"Alates 2008. aastast oleme osalenud näitusel TransRussia oma stendiga, viimastel aastatel aga Eesti ühisväljapaneku transpordi- ja logistika osas. Tänapäeva keerulistes geopoliitilistes tingimustes on meie ootused näitusele üsna tagasihoidlikud. Kuid alati ei ole oluline lihtsalt läbi joosta ja suurtest töövõitudest raporteerida. Usume, et sellel näitusel ei ole lihtsalt võimalik mitte osaled," ütles Birov.

"Me sõidame Moskvasse TransRussiale suhtlema vene partneritega, raudteelastega, ekspedeerijatega, sadamate esindajatega, veoseomanikega, vedajatega, samuti nendega, kes on töötanud, töötavad ja töötavad Venemaaga ka edaspidi, vaatamata kõigile raskustele ja takistustele, vaatamata "tormisele ilmale"," rääkis Birov.

Tallinna esindab TransRussial TallShip, mis on alates 2000. aastate algusest osalenud igal näitusel külalisena ning viimasel 7-8 aastal täieõigusliku osalejana. Ettevõtte juht Sergei Kamoza ütles portaalile Sputnik Eesti, et iga logistika valdkonnas tegutseva ettevõtte jaoks on oluline osaleda erinevatel näitustel, et mõista selles valdkonnas toimuvat, suhelda ja säilitada suhteid partnerite või teiste potentsiaalselt huvipakkuvate ettevõtetega.

"Tuleb seada prioriteedid, milliseid näituseid külastada ja milliseid mitte. TransRussia on üks meie prioriteetseid näitusi. Selle toimumise koht on Eestile lähedal, seal on suhteliselt palju erinevaid ettevõtteid. Geograafiat ei ole keegi tühistanud. Vaatamata suhetele Venemaaga asume me geograafiliselt siiski selle riigi naabruses," ütles Sergei Kamoza.

Sputnik Eesti on juba teatanud, et Eesti väljapanekul näitusel TransRussia 2018 osales 12 ettevõtet, samuti külasatsid näitust teiste Eesti ettevõtete esindajad. Kokku osaleb näitusel 395 transpordi-, logistika-, kaubatöötlemise-, ladustamise-, logistika-, finants-, info- ja tollivormistamise teenuseid pakkuvat ettevõtet 27 riigist.

56
Tagid:
transport, ettevõtjad, rahvusvaheline, majandus, näitus, transiit, eksport, TransRussia, EAS, Tatajana Jerjomina, Andrei Birov, Eesti, Venemaa