Müügitulu suurenes posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes

Jaekaubandusettevõtete müügitulu kasv veidi aeglustus

9
(Uuendatud 12:56 04.05.2018)
Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2018. aasta märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet. Kui veebruaris suurenes müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3%, siis märtsis kasv veidi aeglustus.

TALLINN, 30. aprill — Sputnik. 2018. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 565,6 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv märtsis aeglustus. Kui veebruaris suurenes nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 7%, siis märtsis jäi müük eelmise aasta tasemele. Müügitulu suurenes nelja ja vähenes kolme tegevusala kauplustes.

TJA: kasutusloa saanud kaubanduskeskused on ohutud>>

USA ja Hiina majanduskokkupõrge – kaalul on sajad miljardid
© AP Photo / Ng Han Guan

Müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 13%), apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 9%), muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 6%), ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 2%).

Müügitulu vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm, ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.

Toidukaupade kaupluste müügitulu, mis eelnenud kuudel väikest langust näitas, pöördus märtsis taas tõusule ning suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 1%.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 5%.

Mida Eestis internetihiidude manipulatsioonidest arvatakse>>

Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete müügitulu 14%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2018. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 1%.

9
Tagid:
müügitulu, internet, kaubamaja, Eesti