Euroopa transpordivolinik hoiatab Rail Balticu rahastuse peatamisega

Rail Balticu rahastamine võib kahtluse alla sattuda

27
(Uuendatud 13:05 13.02.2018)
Euroopa Komisjoni transpordivolinik Violeta Bulc hoiatas Balti riike leidmaks konsensus Rail Balticu ehitamiseks, vastasel korral võib kahtluse alla sattuda projekti rahastamine

TALLINN, 13. veebruar — Sputnik. "Meil on Euroopa Liidu tasandil väga selge reegel: kasuta seda või kaota see. Seal pole muud varianti. On mitmeid teisi projekte, mis sooviksid seda raha kasutada, sest see on väga suur raha," ütles Bulc esmaspäeval Vilniuses toimunud arutelul, vahendab Pealinn.

Rail Baltic: vastuoluline raudtee >>

Bulci sõnul ei tasu unustada, et projekti kaasfinantseering on 85 protsenti kogumaksumusest ning sellist võimalust ei tohi käest lasta.

Balti riigid on jäänud Rail Balticuga üksi, illustreeriv foto
© Sputnik / Евгений Ашихмин

"Ma ei hakka ütlema, kellel on õigus ja kellel mitte – me peame leidma lahenduse ja liikuma edasi. Seega palun teid arutada ja omavahel läbirääkida," lisas Bulc, kes kutsus ka Poolat üles projektist rohkem osa saama.

1. veebruaril avaldasid Eesti ja Leedu esindajad RB Raili aktsionäride üldkoosolekul ettevõtte juhile Baiba Rubesale umbusaldust, Läti jäi erapooletuks.

Umbusaldusavaldus esitatakse ettevõtte nõukogule, mis otsustab Rubesa jätkumise ühisettevõtte juhina. Järgmine korraline ühisfirma nõukogu koosolek on ettenähtud toimuma märtsi keskel.

Euroopa soovitab vaestel liikmesriikidel säästlikum olla >>

Rail Baltic Estonia tegevjuhi Riia Sillave sõnul avaldati Rubesa suhtes rahulolematust erimeelsuste tõttu projekti juhtimises ja leiti, et on vaja teha muutusi.

RB Rail on loodud Rail Balticu projekti keskseks koordineerimiseks. Selle aktsiad kuuluvad võrdsetes osades Eesti RB Rail AS-ile, Läti SIA-le Eiropas Dzelzceļa Līnijas ja Leedu UAB-le Rail Baltica Statyba.

Rail Balticu projekt näeb ette Euroopa rööpmelaiusega raudtee ehitamise Tallinnast Poola-Leedu piirini.

Saksa konsultatsioonifirma DB Engineering & Consulting GmbH loob 360 000 euro eest Rail Balticu pikaajalise strateegia ja ärimudeli, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

RB Rail AS sõlmis 8. jaanuaril Rail Balticu üldprojekti pikaajalise äriplaani arendamise lepingu Saksa ettevõttega DB Engineering & Consulting GmbH. Töö sisuks on pikaajalise strateegia loomine projekti elluviimisetapiks ja ärimudeli loomine tegevusetapiks.

Plaanitava Tallinna-Helsingi raudteetunneli maksumuseks hinnatakse keskmiselt 16 miljardit eurot ning ehitusajaks 15 aastat arvestusega, et ehitus algaks 2025. aastal, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti eelmisel nädalal.

Euroopa vähendab kolmekordselt Rail Balticu rahastamist >>

Erakond Eestimaa Rohelised on seisukohal, et kui Rail Balticu uue trassi ehitamisele mõeldud raha suunata olemasoleva trassi rekonstrueerimisse, saab ülejääva summa suunata kasvõi Tallinna-Helsingi rongitunneli rajamisse.

27
Tagid:
konsensus, rahastamine, hoiatus, EL, Rail Baltic, Violeta Bulc, Poola, Balti riigid