Железная дорога. Иллюстративное фото.

Vene Raudtee kaalub reisiliini loomist Peterburi ja Berliini vahel

45
(Uuendatud 17:35 04.08.2017)
Vene Raudtee kaalub reisiliini loomist Peterburi, Kaliningradi ja Berliini vahel, mis kulgeks läbi Läti, Leedu ja Poola

TALLINN, 4. august — Sputnik. Kaliningradi Raudtee juhi Viktor Glomolzini sõnul on olemas idee, et rong sõidaks Berliinist läbi Poola Kaliningradi ning sealt läbi Leedu ja Läti Peterburgi. Ideed arutavad tema sõnul töörühmad kõikidest nimetatud riikidest, vahendab ERR viitega uudisteagentuurile TASS.

Kõik sõnaga "Venemaa" seonduv ei ole halb >> 

Läti Raudtee juht Māris Ozols ütles, et ettevõte otsib erinevaid võimalusi, kuidas rahvusvahelist reisiliiklust suurendada. Vene Raudtee ettepanek on üks võimalus, kuid hetkel ainult idee tasemel ning on palju vastamata küsimusi.

Golomolzini sõnul oleks marsuut majanduslikult paljulubavam kui Kaliningradi ja Berliini vaheline liin, mis käivitus 2003. aastal kuid suleti 2013. aastal.

Vene transiiti Läti kaudu tõmmatakse koomale >>

Venemaa riiklik raudteekompanii Venemaa Raudtee (RŽD) on hiljuti keeldunud suuremast osast kaubavedudest Venemaalt Läti sadamatesse, vahendas Sputnik Eesti maikuus. Tegu on kaubaga — nagu naftasaadused, väetised, kivisüsi ja erinevad metallid, mida on seni küllaltki lihtsalt raudtee kaudu Lätti veetud, nentisid olukorraga kursis olevad isikud uudisteagentuurile Reuters.

Kui Venemaa Raudteelt kommentaari küsiti, kinnitas ettevõte, et mingeid piiranguid Lätti suunduvatele kaubavedudele pole kehtestatud ning et iga kaubavedu käsitletakse ettevõttes eraldi.

Venemaa naftatoodete vedu läbi Eesti ja Läti sadamate võib käesoleval aastal täielikult lõppeda, kirjutas Sputnik Eesti märtsis. Balti mere äärsetesse Venemaa sadamatesse, eelkõige Ust-Luugasse ja Primorskisse kavatsetakse suunata mitte ainult Venemaa, vaid ka Valgevene naftatoodang.

Tiit Vähi kohtus ettevõtte Venemaa Raudteed asepresidendiga >>

Ust-Luugasse suunatakse kõik, mitte ainult Vene päritolu eksportnaftatooted raudteed pidi. Märtsi alguses suurendas Venemaa Raudtee-ettevõte allahindlust Valgevene Barbarovi (Mozõri naftatehas) ja Novopolotski ("Naftan" naftatehas) raudteejaamadest Loode-Venemaa sadamatesse seniselt 25%-lt 50 %-le.

Naftaeksport Ust-Luuga sadama kaudu suurenes 2016. aastal 3,3 miljoni tonni võrra 30,1 miljonile tonnile, mis ületab Balti torujuhtmesüsteemi võimsuse. 2017. aastal võib kütuste ümberlaadimine Ust-Luuga sadamas veelgi suureneda, sest "Transneft" kavatseb lõpetada Venemaa naftatehaste toodangu ekspordi Balti riikide sadamate kaudu lõplikult. 

Sillamäe sadam
© Sputnik / Евгений Ашихмин

Eesti ettevõtted ja poliitikud "TransRossijal" >>

Läti, Leedu ja Eesti sadamate kaubakäive vähenes 2016. aastal 138,94 miljoni tonnini. Balti riikides, välja arvatud Leedus toimus veoste ümberlaadimise mahu vähenemine.

Sel aastal võib Läti kaotada kuni 5 tonni veoseid. Venemaa naftatarned läbi Ventspilsi sadama vähenesid pärast torujuhtme ja terminali käikulaskmist Primorskis märgatavalt. 2003. aastal "kuivendas" "Tarnsneft" Ventspilsi sadama, lõpetades sealtkaudu naftaekspordi täielikult.

Aastatel 2012 kuni 2016 langes kaubakäive Ventspilsi sadamas, kus laaditi ümber peamiselt Venemaalt ja Valgevenest saabuvaid naftasaadusi 30,3 miljonilt tonnilt 18,8 miljonini.

Balti transiidi lõpp >>

Vastavalt audiitorfirma PricewaterhouseCoopers uurimusele vähenesid aastatel 2005-2015 Eesti rahvusvahelised kaubaveod tervikuna 50%. Venemaa keeldumise tõttu kasutada Eesti sadamaid vähenes kauba käive sadamates 26% ja raudteel 68%.

45
Tagid:
rahvusvaheline, raudtee, majandus, Venemaa Raudteed, Viktor Glomolzin, Peterburi, Kaliningrad, Poola, Läti, Saksamaa, Venemaa