Ametiühing üritab jõuda kokkuleppele EVR Cargoga.

Ametiühing üritab jõuda kokkuleppele EVR Cargoga

39
(Uuendatud 12:44 14.06.2016)
Venemaalt Eesti sadamatesse suunduvate veoste kahekordne vähendamine on langetanud riiklike raudtee-ettevõtete tulud kahjumlikkuseni. Valitsus lahendab probleemi töötajate vallandamisega. Ametiühing on veendunud, et on olemas teisi võimalusi raudtee konkurentsivõime tõstmiseks.

TALLINN, 14. juuni — Sputnik. Raudteelaste ja riikliku aktsiaseltsi EVR Cargo juhtkonna läbirääkimiste esimese etapi vältel ei õnnestunud jõuda kokkuleppele, kuidas vältida töötajate vallandamisi. Varem on kahjumisse sattunud ettevõte teatanud enam kui kahekümne inimese koondamisest.

Ametiühingu esimees Oleg Tšubarov lausus EVR Cargo juhtkonnaga kohtumise kohta, et ühist keel ei ole seni õnnestunud leida. Ettevõtte juhatus ei kavatse taganeda oma plaanist töötajaid vallandada ja viia vedurite remont ning teenindamine peaaegu täielikult üle depoosse Maardu mereveostesadama külje alla. Läbirääkimised jätkuvad, kuid Tšubarov ei ole kuigi optimistlikult meelestatud. Samas ei tahaks ametiühing minna ääruslike abinõude kasutamisele ega alustada protestiaktsioone, katsudes lahendada probleemi võimalusel siiski rahumeelsel teel. Liiatigi ei pälvi protestiaktsioonid puhkuste perioodil kuigivõrd kõlapinda.

„Me ei räägi üksnes sellest, et inimesed jäävad tööst ilma. Me räägime raudtee turvalisusest — töötajate koondamine suurendab avariide ohtu," ütleb Tšubarov. Tasub meeles pidada, kuivõrd keeruline see majandusharu on — raudtee ise ja mil määral maksab kätte iga hooletus ja vajakajäämine professionaalses tähelepanelikkuses. Spetsialistide vallandamine on ametiühingu hinnangul riskantne samm.

„Et töötajate vallandamisi vältida ja muuta raudtee EVR Cargo jaoks uuesti kasumlikuks, tuleks valitsusel hoolitseda tema konkurentsivõime tõstmise eest," ütleb ametiühingu juht. „Näiteks, kehtestada raudteetranspordile madalam kütuseaktsiisi määr. Või vähendada raudtee klientide jaoks koormavaid taristutariife. Meie peamine konkurent, veoste autotranspordi ettevõtted võidavad just seeläbi, et raudteeteenuste maksumus on tõusnud liiga kõrgeks."

Eelnevalt on Oleg Tšubarov öelnud, et kuna raudtee ja EVR Cargo on riigi omanduses, siis kannab just valitsus vastutust nende ettevõtete efektiivsuse ja nende töötajate tööga kindlustamise eest.

Nagu Sputnik juba teatas, on Venemaalt lähtuvate transiitveoste mahu järsk langus viinud Eesti riiklikud raudtee-ettevõtted kahjumisse, EVR Cargo tulud on langenud ligikaudu 25 protsendi võrra.

 

39